Jaký vliv má SEO na úspěch vašich www stránek?

Prezentace klienta

Chcete úspěšné webové stránky, ale zatím se vám to nedaří? Rád byste obsadili přední příčky vyhledávačů? Pro úspěch vašich www stránek je potřebné SEO. 

Jaký vliv má SEO na úspěch vašich www stránek?

Být vlastníkem webových stránek s sebou nese především odpovědnost a neustálé vylepšování, aby návštěvníci a tím pádem i zákazníci dostali to, co hledají a chtějí. Ale v první řadě to chce taky vyřešit, aby vaše www stránky byly pro uživatele ve vyhledávačích viditelné, a s tím vám efektivně dokáže pomoct SEO. A co SEO vůbec je, tak na to vám odpoví SEO specialista, Michal Kuchař, který působí na trhu již dlouhá léta.

Michal Kuchař

Tak se ptáme, co vůbec SEO znamená?

Tak začneme pěkně od začátku a nejdřív pro vysvětlení, SEO je zkratka, která skrývá anglický pojem Search Engine Optimization. Volně lze tedy přeložit jako optimalizace pro vyhledávače neboli nalezitelnost ve vyhledávačích. A tím se dostáváme k měřítku věci. Jde tedy o optimalizaci webů pro nalezitelnost na internetu. Jinak lze definovat i jako soubor procesů a metod, které pomáhají vylepšit pozice viditelnosti webů ve vyhledávačích. To znamená, že po procesu SEO se web začne zobrazovat častěji a na lepších pozicích.

Co tedy pro SEO musí majitel www stránek udělat?

V první řadě nevěřit tomu, že SEO má nastavené automaticky už při samotném vytvoření stránek. Toto totiž často tvůrci webů, developeři svým klientům sdělují, ale většinou to tak není, protože SEO není jednorázové nastavení, ale dlouhodobý proces, takže je nemožné, aby šlo o jednorázové nastavení. Často pouze vloží SEO plugin nebo se jen někde ve smlouvě o SEO zmíní, ale přitom žádný proces SEO neprobíhá. Takže dalším krokem je najít si zkušeného SEO specialistu, který si na nic nehraje, ale služby SEO opravdu dělá.

Na co si tedy ještě klienti mají dát pozor či konkrétně se při výběru SEO služeb zaměřit?

SEO je proces individuální, dlouhodobý, opakovaný a vyžaduje pravidelnost. Cílem SEO je upravit web klienta tak, aby přinesly požadovaný úspěch a plnily konkrétní cíle. Takže jde především o viditelnost ve vyhledávačích a zvýšení návštěvnosti webu. Vyhledávače dělají pořád to samé, a sice odpovídají na dotazy uživatelů, kteří něco hledají. A na dotaz jim dávají odpověď formou seznamu viditelných webových stránek. A tyto www stránky jsou obvykle na první stránce vyhledávačů, a právě z tohoto seznamu si uživatel nejčastěji vybírá. Takže web musí být pro vyhledávače zajímavý, a to jak obsahem, originalitou, tak samotným bezchybným nastavením. A tohle je poslání SEO, takže přesně toto vám má kvalitní SEO specialista nabídnout.

Dostaví se úspěch po procesu SEO okamžitě?

Jak již jsem řekl, SEO je proces individuální a co klient, tak to jiné požadavky, obsah a následné řešení. Vytoužený výsledek se dostaví právě na základě procesu šitého na míru, ale žádný klient nemůže očekávat splnění cílů okamžitě. Jde o proces nejen individuální, ale dlouhodobý a chce to trpělivost, čas a kvalitu. Takže pracovat na www stránkách formou SEO dlouhodobě, intenzivně a pravidelně. A hlavně žádná přehnaná očekávání, ono se úspěch dostaví, ale ne okamžitě. Navíc u SEO nejde pouze o zviditelnění, ale hlavně správné nastavení webu po všech stránkách, protože jsou především vaší vizitkou a pak jde vše snadněji a přijde i vytoužený úspěch.

Jak vy jako SEO specialista vidíte dnešní nabídku a pokroky SEO?

Tak máme rok 2021 a tak jako všechno kolem nás, tak i SEO čekají nové a nové výzvy a s tím spojené vylepšování SEO procesů. Prostě jít pořád dál. Pořád záleží na obsahu www stránek, takže v něm tkví i celková kvalita a úspěch www stránek, a právě vyhledávače si čím dál tím víc potrpí na perfektně napsaném obsahu textů, článků. Čím dál častěji uživatelé hledají na mobilním zařízení, takže je potřebné se zaměřit i na tuto část vyhledávání, protože jinak vypadá web na tradičním PC a jinak na mobilním telefonu. Uživatelé chtějí nejen kvalitní zobrazení, ale i rychlost a každý nedostatek na vašich www stránkách snižuje komfort pro uživatele a odrazuje je. Důležitá je také struktura obsahu www stránek, aby je vyhledávače lépe pochopily, stále více se vyhledává pomocí hlasového vyhledávání a přichází další nové trendy, a právě toto všechno musí SEO sledovat a nabídku novinkám přizpůsobit.

sinfin.digital