Scheinherr v dopravě opakuje chyby předchozího vedení magistrátu. To dělá jen hlupák, říká Pospíšil

Kdo se v poslední době pokoušel projet Prahou autem, ten na vlastní kůži zažil pomyslný dopravní očistec. Náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě) je tak pod palbou kritiky nejen opozičních zastupitelů, ale i koaličních partnerů z řad Spojených sil pro Prahu. Někdejší předseda zastupitelského klubu Spojených sil Jiří Pospíšil v rozhovoru pro INFO.CZ vysvětluje, že právě oblast dopravy je něčím, na čem se magistrátní koalice dlouhodobě neshoduje. „Mrzí mě, že v oblasti dopravy nedošlo k nápravě chyb, které dělalo předchozí vedení magistrátu, a to je i důvod, proč takto otevřeně vystupuji s kritikou počínání pana radního pro dopravu Scheinherra,“ říká Pospíšil s tím, že jeho cílem není okopávání kotníků koaličního partnera, ale prosté vyslovení nesouhlasu s jeho kroky. „Když někdo opakuje staré chyby svých předchůdců a nepoučí se z nich, tak ať se na mě nikdo nezlobí, ale to dělá jen hlupák,“ dodává Pospíšil.

Tématem našeho rozhovoru bude doprava v Praze, tak mi to nedá se hned na úvod nezeptat: Jak jste se dnes dostával do práce?

Jel jsem autem přes Vyšehrad a trvalo to přes hodinu. To ještě ale nic není proti Plzeňské, přes kterou už dvacet let jezdím na chatu u Plzně. Její průjezdnost se za těch dvacet let čím dál tím víc zhoršuje. Takovým vrcholem pak bylo, že když už po letech byla zrekonstruována, takřka okamžitě se na ni přimaloval cyklopruh. Za celá ta dvě desetiletí jsem tam přitom nikdy neviděl cyklistu. Najednou je tam cyklopruh, ale cyklista pořád nikde, jen si tedy stěžují z Motola z nemocnice, že tudy neprojede záchranka.

Nemá to logiku, proti cyklistům nic nemám, jen mi vadí ideologická preference jedné z forem doprav proti jiným. Ať se cyklodoprava v hlavním městě podporuje, ale nemůže to být takto ideologickým a dogmatickým pohledem. Ten bohužel pan náměstek Scheinherr má, a kde to jen trochu jde, tak bez toho, zda to je opravdu potřeba, tam zřídí cyklopruh a tím už dnes oslabenou dopravní infrastrukturu Prahy ještě více oslabí.

S hnutím Praha sobě, jehož nominantem do rady hlavního města pan Scheinherr je, jste za Spojené síly pro Prahu v koalici. Jsou otázky týkající se dopravy dlouhodobou třecí plochou?

Ano, je to pro nás citlivé téma, které se dodnes nikam neposunulo. Jsem alespoň rád, že když už nemůžeme aktivně nějaké věci posunout k lepšímu, tak v rámci té koalice jako její pravicový prvek alespoň některé největší levicové experimenty blokujeme. I to má smysl. Od nápadů kolegy Scheinherra bychom se chtěli distancovat. Všude říkám, že s nimi nesouhlasíme a nechápeme je. Je to ideologie v rozporu se zdravým rozumem.

Nesouhlasíte vy jako Jiří Pospíšil, nebo je to stanovisko celého zastupitelského klubu?

Neprezentuji názor jen Jiřího Pospíšila – zastupitele, ale krajského výboru TOP 09, kde o tématu debatujeme. Tento názor tam tvoří tak 90 %, není to něco minoritního, co bych se já snažil protlačit. Mrzí nás, že v oblasti dopravy nedošlo k nápravě chyb, které dělalo předchozí vedení magistrátu, a to je i důvod, proč takto otevřeně vystupujeme s kritikou počínání radního pro dopravu. Máme dlouhodobě a systematicky na tuto oblast jiný názor než náš koaliční partner, odpovědný radní naše pohledy nijak nereflektuje, není to poprvé. Jen bych ještě podotkl, že nechceme pozici pana Scheinherra pro sebe, jen chceme upozornit na to, že činí kroky bez podpory celé koalice.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Za co Jiří Pospíšil kritizuje pražského radního pro dopravu Adama Scheinherra?
  • Co se dle jeho názoru v oblasti dopravy současné magistrátní koalici povedlo?
  • A jaké kroky by Praha měla učinit, aby se zbavila nálepky dopravního pekla?
sinfin.digital