Tyto nálepky vás mají v Praze odradit od jízdy na černo. Pokuty budou jen za polovinu

ČTK

urm

Pražský magistrát od září spouští kampaň cílenou na černé pasažéry v městské hromadné dopravě. Kromě samolepek v MHD a propagačních materiálů, které budou rozdávat revizoři, připravuje vedení metropole i další opatření, které má motivovat Pražany k nákupu ročních kuponů. Dnes o tom novináře informoval náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD), zástupci dopravního podniku (DPP) a organizátora dopravy Ropid. Počet černých pasažérů v MHD každoročně stoupá.

"Je pro nás také důležité, abychom vysvětlili Pražanům, že ten, kdo jede načerno, není hrdina," uvedl Dolínek. Součástí komunikační kampaně bude rozmisťování samolepek s nápisem "Nejedeš na černo?" či placky, rozdávané revizory těm pasažérům, kteří jim ukážou platný doklad. Děti si budou moci označovat neplatné dětské lístky, což je má podle autorů kampaně učit správným návykům. V metru se také objeví fotopříběhy s tematikou hromadné dopravy. Kampaň poběží rok a půl.

V průběhu září chce Dolínek radě hlavního města předložit návrh několika opatření, která mají černé pasažéry motivovat k nákupu ročního kuponu. Nejdůležitějším je takzvaná pokuta za polovic, což znamená, že přistižený černý pasažér dostane možnost zaplatit pouze polovinu z pokuty, která běžně činí 800 korun. Pouze však v případě, že si zároveň koupí roční kupon v hodnotě 3650 korun. Dalším opatřením by mělo být zavedení třídenní lhůty po propadnutí kuponu, kdy by cestujícímu nehrozil postih.

Praha stáhne z ulic kontroverzní „party ranařů“. Kuřáci už jsou prý dostatečně poučení

sinfin.digital