Babiš si musí dávat pozor na jazyk. Soud mu zakázal označovat Bison&Rose za lobbisty ovlivňující ČT

ČTK, lup

05. 09. 2017 • 18:32

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš podle soudu nemá nadále tvrdit, že PR agentura Bison&Rose ovlivňuje či ovládá Českou televizi, vydavatelství Economia, ministerstvo vnitra nebo premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD). Předběžné opatření, o kterém ČTK informovala agentura, také Babišovi nařizuje, aby až do rozhodnutí o žalobě jako celku neoznačoval Bison&Rose za lobbistickou agenturu, manipulátory či provokatéry. Vyjádření Babiše ČTK shání.

Agentura se brání žalobou kvůli tomu, že bývalý ministr finací Babiš poškozuje její pověst, uvedla ve svém dnešním prohlášení zaslaném ČTK. „Předběžné opatření vydané Krajským soudem v Praze je krokem, jehož smyslem je zabránit Andreji Babišovi, aby újmu, kterou agentuře systematicky způsobuje, nadále zvětšoval do doby, než o ní pravomocně rozhodne příslušný soud,“ uvedla agentura.

Babiš podle agentury opakovaně na veřejnosti pronáší stupňující se lživé a manipulativní výroky. „Mezi tyto výroky patří zejména tvrzení, že agentura Bison&Rose pracuje pro ČSSD či pro její vrcholné představitele,“ uvedla agentura. Spolupráci s ČSSD či jakoukoliv politickou stranou i aktivním politikem vylučuje. Odmítá také, že by se v současnosti či kdykoliv dříve věnovala lobbování.

Agentura se také brání tvrzení, že by měla vydělávat vysoké částky díky zakázkám od klientů ze státní správy či od státem ovládaných firem. „Skutečnost je právě opačná: od doby, kdy se jeden ze společníků Bison&Rose stal poradcem ministra vnitra, nezískala agentura s výjimkou České televize žádnou zakázku od veřejného zadavatele, především proto, že se o ně z vlastního rozhodnutí neuchází,“ uvedla agentura v prohlášení. Bison&Rose spoluvlastní Miloš Růžička, který radí ministru vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD).

SDÍLET