Euroschizma. Na konci roku byznysový magazín Euro málem skončil, teď zase bude na webu vycházet „dvojmo“

Ještě v závěru loňského roku to vypadalo, že jeden z nejstarších tuzemských ekonomických týdeníků Euro kvůli insolvenci mateřského vydavatelství Mladá fronta nadobro skončí. Tištěný magazín na přelomu roku dokonce přestal vycházet. Teď má ale Euro nového majitele a ironií osudu bude na trhu v digitální podobě hned dvakrát. 

Dlouho to vypadalo, že se v 23leté historii Eura píše úplně poslední kapitola, ale v posledních týdnech se situace dramaticky obrátila. Byznysový magazín jako součást online divize vydavatelství Mladá fronta koupil podnikatel Marek Antoš. Webovou verzi si ponechal, ale print obratem přeprodal Miloši Štěpařovi a jeho vydavatelství New Look Media (NLM). A to teď plánuje spustit vlastní online verzi časopisu, takže namísto konce známé značky se blíží situace, kdy budou na síti Eura dvě. Nastává eurové schizma.

Situaci, kdy separátně vznikají dva různé weby pracující s názvem Euro, nepomáhá ani to, že obě vydavatelství na sociálních sítích promují ten svůj zabalený v původním vizuálu časopisu. „Víme o tom a řešíme to,“ uvedla šéfka marketingu z Antošova Internet Infa Renata Fiedlerová. Podle informací INFO.CZ by to mělo být nakonec právě vydavatelství Internet Info, kdo by měl přijít s novým designem.

Které Euro je to „původní“? Co se týče kontinuity, tak spíše to vznikající pod New Look Media, které bude mít adresu www.tydenikeuro.cz. To vzniká pod taktovkou šéfredaktora Ondřeje Hergesella, který Euro vedl i v posledním roce ve vydavatelství Mladá fronta a historicky v něm působil jako hlavní editor, respektive zástupce šéfredaktora. Tento web má být podle Miloše Štěpaře koncipovaný především jako digitální verze časopisu – a bude tady uzamčený za paywallem.

Vydavatelství Internet Info do vedení svého webu Euro – které má původní adresu www.euro.cz – postavilo někdejšího redaktora časopisu Autobible Jiřího Červenku. Formát tohoto Eura by měl být jiný – mělo by jít o samostatný a nezamčený magazín se zaměřením na „byznys, podnikání, technologie, vědu a výzkum, automobily, architekturu a zdraví.“ 

Ve hře je sice podle našich informací stále ještě varianta, že by Internet Info Štěpařovi prodalo i web euro.cz, dohoda mezi oběma podnikateli však příliš pravděpodobná není. 

sinfin.digital