Flashnews v bleděmodrém? Na trhu se objevila další podobná platforma, jde údajně jen o test

Na tuzemský zpravodajský trh přišla po Flashnews další platforma, která cizím bere a sobě dává. Jde o zpoplatněný agregátor sportovních podcastů Sportcast. Ty přitom lidé už nyní poslouchají většinou zdarma, nová služba si však za jejich obsah chce účtovat peníze. Paradoxně, ani po vyplnění registrace se lidé ke slibovaným podcastům nedostanou. Co vypadá jako nová služba, je jen testovací platformou tuzemské technologické společnosti.

Sportcast slibuje, že lidem umožní poslouchat „všechny podcasty o sportu na jednom místě“ – tak aby uživatel „už nemusel nic vyhledávat“. Netřeba dodávat, že součástí stránky je i podrobně vypracovaný ceník, stejně jako ukázky známých podcastů či příslib tříměsíčního období zdarma. Ve skutečnosti se ale o žádnou novou službu nejedná. Jde jen o testovací prostředí, které zkoumá zájem zákazníků a sbírá jejich osobní údaje a preference. Za novým projektem stojí společnost Creative Dock, od níž už vzešly například projekty jako Zonky či Mutumutu. 

Registrací ve Sportcastu se tak zatím k žádné nové službě nedostanete – celá stránka, služba i proces registrace fungují jen jako testovací prostředí k tomu, aby si Creative Dock ověřil, zda je o takovou službu na trhu zájem. „Je to testovací platforma, kde žádný obsah nezískáte,“ uvádí na dotaz INFO.CZ Creative Dock. Toto se však už bohužel nedozví uživatelé platformy, kterým firma slibuje tři měsíce poslechu bez reklam zdarma. Pokud si projdete registračním procesem, odevzdáte firmě své osobní údaje a preference a stránka vám na konci procesu pouze sdělí, že se nachází v testovací fázi a firma se ozve zpět.

Provozovatel FlashNews brzy narazí do zdi. Jeho přístup vůči vydavatelům ukazuje, že se z ničeho nepoučil

Hned po „spuštění služby“ se přitom začali ozývat tvůrci podcastů, na jejichž jména a vizuály Creative Dock na svých stránkách láká. „Povolení od nás nemají, naši právníci už to řeší,“ upozornil například na sítích zástupce šéfredaktora webu Seznam Zprávy Jiří Hošek. Přestože se údajně jedná o testovací prostředí, služba veřejně využívá známé podcasty k tomu, aby lidi k registraci nalákala. A jak Creative Dock připouští, s producenty obsahu se na tom nedomlouval. 

Pokud by tak služba byla reálně spuštěna za současných parametrů, šlo by o zneužití cizího obsahu. Ani nyní ale nejde o „křišťálově čistou studánku“. Zaprvé, uživatelé prakticky nemají možnost se dozvědět, že jde jen o testovací platformu. „Je pravda, že k tomu dostáváme zpětnou vazbu od zákazníků a plánujeme to změnit,“ připouští šéf Creative Docku Martin Pejša. Mnohem problematičtější pak může být to, že Creative Dock využívá brandy tuzemských nejposlouchanějších podcastů, aby získal registraci zákazníků a jejich data. Tímto způsobem firma zdarma přijde k databázi osobních údajů a sportovních preferencí, které by jí zákazníci jinak sotva poskytli. A tyto údaje mají samy o sobě pro Creative Dock velkou cenu – na jejich základě může firma postavit novou službu a oslovit s ní konkrétní zájemce.

Fox News čelí útoku zprava. Konzervativní televizi může z pozice jedničky sesadit neznámá stanice

SDÍLET
sinfin.digital