CNN na prodej? Kolem zpravodajské stanice údajně krouží nejbohatší muž planety

 FOTO: Profimedia

Vojtěch Kristen

02. 11. 2020 • 13:04
Šéf Amazonu a nejbohatší muž planety Jeff Bezoz má údajně zájem o koupi ikonické zpravodajské televize CNN. Informovala o tom televize Fox News s odvoláním na informace nejmenovaných investičních bankéřů. 

Je televize CNN na prodej? Podle zpráv nejmenovaných investičních bankéřů citovaných televizí Fox News tomu vše nasvědčuje. Korunní klenot telekomunikační společnosti AT&T, která jej získala před čtyřmi lety společně s akvizicí mediálního impéria Time Warner, je podle nich – poněkud překvapivě – připraven změnit majitele. A okolo ikonické zpravodajské televize už krouží žraloci typu Jeffa Bezoze, šéfa Amazonu a nejbohatšího muže planety.

Smysl by takový obchod dával z obou stran. Společnost AT&T se kvůli akvizici společnosti Time Warner výrazně zadlužila a vylepšení cash flow v současné situaci dává smysl. Tím spíš, že akcie AT&T v letošním roce klesly o třetinu – při růstu indexu S&P 500 o pět procent. „Nebylo by žádné překvapení, pokud by AT&T chtěla menší expozici vůči zpravodajské divizi, jen mě trochu překvapuje, že by CNN měla být jediným prodávaným aktivem,“ uvedl pro Fox News Rich Greenfield, mediální analytik společnosti LightShed Partners. Jeff Bezoz má s provozováním médií zkušenost, od roku 2013 vlastní deník Washington Post – který mimochodem rovněž získal v rámci velmi překvapivé operace. 

Tiskoví mluvčí Jeffa Bezoze a AT&T zprávy Fox News nekomentovali, nicméně další nejmenovaný zdroj uvedl, že AT&T zatím formální návrh na koupi stanice neobdržela. Zpráva o zájmu Bezoze o CNN tak prozatím zůstává v rovině spekulací. Navíc, případná transakce by před dokončením musela projít schvalovacím procesem americké administrativy, který by – obzvlášť v případě výhry Donalda Trumpa v prezidentských volbách – mohl být velmi komplikovaný. Trump se totiž dlouhodobě vymezuje nejen vůči CNN – již pravidelně obviňuje ze šíření falešných zpráv – ale i proti deníku Washington Post a představa obou těchto médií v jedné „rodině“ by mu jistě nebyla po chuti.  

SDÍLET