Konec chipsů a sladkých limonád. Brusel si posvítí na reklamu u pořadů pro děti

Lucie Bednárová

U dětských pořadů by se v budoucnu neměly objevovat reklamy na nezdravé potraviny, tedy na jídlo a pití, které obsahuje například příliš vysoké množství kofeinu, tuků, cukru nebo soli. Počítá s tím návrh nové směrnice o audiovizuálních mediálních službách, kterou v Bruselu a ve Štrasburku projednávají unijní instituce. Změn se dočkají také reklamní limity pro televizní vysílání. Tady ale návrh naráží u některých členských států včetně České republiky. 

Reklama na coca-colu nebo další oblíbené sladké nápoje či křupavé smažené brambůrky. Za pár let by něco takového mohlo být minulostí, především u pořadů, které jsou určeny dětskému publiku. Počítají s tím nová pravidla, s nimiž nedávno přišla Evropská komise. Podporu si získala také v Evropském parlamentu a mezi členskými státy unie.

„V podstatě jsme se bavili pouze o tom, zda se omezení budou týkat dětských pořadů či pořadů, kde je významné dětské publikum. To původně navrhovala Komise, ale europoslanci i státy byly proti,“ řekl INFO.CZ bruselský úředník, který se pohybuje v blízkosti jednání o nové směrnici o audiovizuálních mediálních službách (AVMS). Ačkoli může jít na první pohled o bezvýznamné slovíčkaření, dopady mohou být ve skutečnosti velké.

Babiš buzeruje živnostníky a občany, Česku ale hodně přinesl, říká miliardář Krúpa

sinfin.digital