Měl to být konec sporům, největší fúze na trhu venkovní reklamy ovšem padla

red

Bitva o trh s pražskou venkovní reklamou mohla být u konce. Česká jednička BigBoard podle MF DNES vyjednávala o fúzi se svým konkurentem – francouzskou společností JCDecaux. Obě firmy přitom roky vedou tvrdé spory o provozování reklamy v pražské hromadné dopravě.

Podle informací MF DNES probíhaly loni na podzim schůzky mezi centrálou JCDecaux v Paříži a vedením skupiny BigBoard v Česku. Dohoda zněla tak, že BigBoard (BB) konkurenta JCDecaux (JCD) v Česku koupí a francouzská matka reklamní společnosti výměnou získá dvacetiprocentní podíl vBB v Česku. Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

„Co mohu potvrdit je veřejně známá věc, že v jiných zemích realizují JCDecaux a Bigboard svoje podnikatelské aktivity ve společné firmě, která je řízena managementem BigBoardu. Každý se například může podívat na titulní stránku ukrajinského Bigboardu, bigboard.ua, ze které je patrné, že je součástí skupiny JCDecaux. Víc k tomu do září 2019 nemohu říct,“ řekl Fuxa.

„Asi se ví, že pan J. F. Decaux byl loni několikrát v Česku. Cílem jeho cest byla mimo jiné jednání s akcionáři BigBoardu. Rovněž akcionáři BigBoardu s ním několikrát jednali v zahraničí,“ řekla mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská. Existenci memoranda konkrétně komentovat nechtěla. Podle Stránské vyjednávání nadále pokračují.

Francouzi odmítají transakci komentovat. Podle informací INFO.CZ to nicméně byla jejich strana, kdo transakci, která měla vyřešit letité spory, zrušil. Důvody, proč se tak stalo, nejsou známé, dceřiná firma JCDecaux Rencar nicméně čelí policejnímu vyšetřování a to BigBoardu mělo vadit.

sinfin.digital