Nestydatý Zuckerberg. Jak šéf Facebooku rozdával osobní data uživatelů svým přátelům?

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg čelí novým závažným obviněním. Podle novináře Duncana Campbella a jeho kolegů z NBC, Süddeutsche Zeitung a Computer Weekly, kteří se probírali tisícovkami dokumentů z nejmenovaných zdrojů, Zuckerberg naprosto nestydatě obchodoval s osobními daty uživatelů, přičemž některá dával svým přátelům zdarma. To vše v době, kdy veřejnost ubezpečoval, že ochrana jejich osobních údajů je prioritou největší sociální sítě světa.

Dokumenty, které se podařilo novinářům získat, obsahují emaily, zprávy z nejrůznějších aplikací či záznamy z porad. Shromážděný materiál jasně ukazuje způsob, jakým Facebook zacházel v posledních letech s osobními daty a jak zvýhodňoval kamarády ve vedení některých firem. Největší e-shop světa Amazon například získal rozsáhlá osobní data uživatelů jen za to, že na sociální síti utratil hodně peněz za reklamní kampaň na smartphone Fire.

Televizní stanice NBC upozorňuje, že se tak stalo v době, kdy Zuckerberg v interview s deníkem New York Times hovořil o rostoucí důležitosti ochrany uživatelů. „Cokoliv, co můžeme udělat, aby se lidé cítili komfortně, je velmi dobré,“ uvedl. Dokumenty ovšem ukazují, že existovala celá řada způsobů, jak se mohly nejrůznější firmy pokoutně dostat k datům uživatelů. Facebook si za ně buď nechal přímo zaplatit, nebo se spokojil s pořádnou investicí do reklamy na sociální síti. Taková dohoda není ve světě technologií zase tak neobvyklá, ale Facebook obchodoval s mnohem citlivějšími daty, které jeho konkurence nemá ani k dispozici.

Náznak usmíření? Facebook udělal nečekaně vstřícný krok vůči vydavatelům

sinfin.digital