Nova chce dominovat. Programový rozpočet nafoukla o třetinu, sází na digitál i na tváře Mareše a Dyka

Televizi Nova čeká obrození. Někdejší tuzemská jednička se v posledních letech především připravovala na prodej novému vlastníkovi a mimoděk tak stagnovala; ve sledovanosti ji mezitím předběhla veřejnoprávní ČT a vlajkovou loď Ordinace v růžové zahradě 2 zase zasáhnul a potopil bitevník Primy s názvem Slunečná. V letošním roce se Nova s novým majitelem (PPF) i částí vedení (ředitel CME, ředitelé programu či marketingu na Nově) chce znovu dostat na vrchol. „Divákům dokážeme, že jsme lídrem trhu,“ uvedl nový ředitel společnosti CME Didier Stoessel, který během neformálního setkání s novináři představil strategii růstu.

Kudy pro televizi se staronovým majitelem vede cesta na divácký vrchol? Podle Stoessela přes Voyo – tedy SVOD (Subscription Video on Demand) službu televize pro takzvané odložené sledování. „Nová“ Nova se chce svézt na globální vlně zájmu o nelineární televizní sledování, o fenomén, který dal vyrůst Netflixu či HBO GO. Ředitel CME věří, že se mu podaří v Česku vybudovat službu, která by díky důrazu na domácí, respektive evropskou produkci byla pro diváky dostatečně zajímavá a konkurenceschopná. Příklady, třeba ze Skandinávie, ukazují, že domácnosti mají více takových předplatných – část s globální produkcí, část pak s lokální tvorbou. Zatím má Voyo „nízké jednotky statisíců předplatitelů“, toto číslo však chce Stoessel v příštích pěti letech na česko-slovenském trhu navýšit na milion. 

To se ale podle nového ředitele neobejde bez velké změny přístupu. „Tyto digitální videotéky (SVOD službu mají všechny velké televize) dnes většinou jen plní funkci „odkladiště“ filmů, digitálního archivu, které existuje tak nějak mimochodem. My z Voya uděláme prioritu, bude to pro nás místo, na kterém budeme uvádět exkluzivně nové pořady, pro něž budeme výlučně produkovat a nakupovat. Budeme vysílat premiéry a exkluzivní obsah podobně jako například Netflix,“ uvedl Stoessel, podle něhož projde Voyo „velkou transformací“. Technicky tak produkce Novy bude „dvojkolejnější“, nově bude část obsahu vznikat pro lineární televizi, jiná část specificky pro SVOD Voyo a částečně se pochopitelně budou obě kategorie překrývat.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Jakými cestami si chce Nova zajistit nový obsah?
  • Které podzimní pořady představila? Kde uvidíme Leoše Mareše či Vojtu Dyka?
  • Čeká Ordinaci v růžové zahradě 2 skutečně stažení z obrazovky?
sinfin.digital