První mediální oběť koronaviru. Ze Soukupova časopisu Týden je měsíčník, zatím dočasně

HalfPageAd-1

Vojtěch Kristen

23. 03. 2020 • 08:25

Časopis Týden spadající do vydavatelství Empresa Media Jaromíra Soukupa mění kvůli pandemii koronaviru svou periodicitu. Prozatím dočasně. Další číslo magazínu vyjde až za měsíc a co bude dál, se uvidí, píše v editorialu aktuálního vydání ředitel redakce Daniel Köppl. Empresa se ke změně periodicity neuchyluje poprvé a pro několik magazínů tohoto vydavatelství byl tento krok předzvěstí konce.

Mobile-rectangle-3

Epidemie koronaviru se podepisuje na ekonomice většiny podniků v zemi a mediální domy nejsou výjimkou. Vzhledem k významnému poklesu inzerce časopis Týden oznámil, že jeho další číslo vyjde až za měsíc – 20. dubna.

„V uplynulém týdnu řada zadavatelů reklamy oznámila, že pro následující měsíc redukuje své reklamní rozpočty až o sedmdesát procent. Důvod je jediný: panika z nákazy koronavirem a nejistota ohledně dalšího vývoje v Česku,“ píše v editorialu aktuálního čísla ředitel redakce Daniel Köppl.

„Když si k této zprávě přidáte výpadky v prodejích způsobené zavřenými obchody nebo nefungující distribucí, je vám asi jasné, že jako vydavatelé nyní nezažíváme moc dobré časy. Právě s ohledem na tuto skutečnost jsme se rozhodli učinit naprosto mimořádný krok – příští vydání časopisu Týden, které dostanete do rukou, vyjde až 20. dubna. Do té doby se, doufám, vše umoudří a budeme moci fungovat stejně jako doposud,“ dodává Köppl.

Zda se vše vrátí do zajetých „týdenních“ kolejí, je ale značně nejisté. Dopady koronaviru na ekonomiku, respektive na reklamní výdaje firem, nelze spolehlivě odhadnout. Ostatně stejně jako to, kdy nastane vrchol pandemie. Navíc změna periodicity je ve vydavatelství Empresa Media často signálem konce daného časopisu. Předloni v květnu se takto změnila periodicita magazínu Faktor Soukup, o rok později časopis zaniká. U časopisu Instinkt z téže mediální stáje byl vývoj ještě překotnější – svou změnu z týdeníku na měsíčník magazín oznámil loni v květnu, o čtyři měsíce později přišlo jeho poslední číslo.

Kromě těchto časopisů vydavatelství v poslední době ukončilo i vydávání magazínů Popcorn a Top Dívky.

 

SDÍLET

Billboard-bottom-1