„Satan: Když vyhraju, vyhraje Clintonová!“ Kongres zveřejnil inzeráty, kterými Rusové ovlivňovali volby v USA

ČTK

ekb

Americký Kongres dnes zveřejnil několik vzorků politické reklamy, kterou si během loňské kampaně k prezidentským volbám v USA objednala Moskva na sociálních sítích. Podle amerických médií se tak stalo prostřednictvím ruské Agentury pro výzkum internetu, která je považována za prodlouženou ruku Kremlu.

Inzeráty na sociálních sítích Facebook nebo Instagram, z nichž některé obsahují text s gramatickými chybami, měly podle poslanců rozdělovat americkou společnost a vyvolávat spory o ožehavých tématech - o prodeji zbraní, o migraci nebo o vztahu k sexuálním menšinám. Některé přímo varují před zvolením Hillary Clintonové do prezidentského úřadu. Podle vedení společnosti Facebook mohlo politickou inzerci zadanou Ruskem vidět až 126 milionů Američanů. Všechny objednávky zadavatelé platili v rublech.

Jeden z inzerátů zobrazuje malého chlapce s pistolí v ruce a připojený text „Tak musejí být naše děti vychovávány, nejde o šíření násilí, ale důvěry“. Jiný inzerát prezentuje obrázek Ježíše Krista zápasícího s ďáblem, doplněný titulkem „Satan: Když vyhraju, vyhraje Clintonová!“. V inzerátu se dál píše, že i když Donald Trump není svatý, „je přinejmenším čestným mužem a hluboce mu záleží na jeho zemi“.

Takhle Rusové manipulovali americké volby. Podívejte se, jaké zprávy a videa šířili

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital