Venkovní reklama dostala největší zásah ze všech mediatypů. Firmy propustily až čtvrtinu lidí

Trochu stranou zapálených debat o dopadu epidemie koronaviru na mediální sektor stojí situace trhu s venkovní reklamou. Právě ten byl přitom ze všech typů médií zasažen asi nejvýrazněji – v květnu se propadnul o 49 procent, ukazuje zpráva webu Mediaguru, která se odkazuje na výzkum SPIR-Nielsen Admosphere. 

Televize -14 %, rádio -19 %, tisk -38 % a venkovní reklama -49 %. Takový byl květnový propad hlavních mediatypů podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty jejich reklamního prostoru. Jak je vidět, právě trh venkovní reklamy se ze všech mediatypů propadl nejvýrazněji.

Logicky: epidemie koronaviru sice tvrdě dolehla na všechna média, venkovní reklama však dostala dvojitý zásah. Jednak proto, že marketéři s prvními náznaky příchodu epidemie do Česka utáhli své rozpočty a přestali zadávat novou inzerci. Zároveň i proto, že karanténa a práce z domova vylidnily ulice, což zcela ochromilo poptávku po venkovní reklamě – zjednodušeně řečeno na ulicích nezbyl nikdo, kdo by se na ni díval.  

Razantní propad poptávky ze strany zadavatelů znamenal i zásah pro firmy z oboru. Největší hráč na trhu, skupina BigBoard, kvůli epidemii propustila čtvrtinu zaměstnanců, těm zbylým pak „výrazně snížila“ platy. Úpravu „v oblasti mzdových opatření“ připouští i dvojka na trhu JCDecaux. Nyní se sice podle firem situace na trhu začíná stabilizovat, výhled na zbytek roku je – zejména kvůli potenciální druhé vlně epidemie – stále nejistý.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital