Zrodil se velký mediální hráč. Nová akvizice PPF budí obavy i očekávání

Po několika dlouhých měsících schvalování antimonopolními orgány patří společnost CME už formálně do skupiny PPF. Firma Petra Kellnera včera potvrdila dokončení transakce, která skupinu stála necelých 50 miliard korun a jež má potenciál proměnit tuzemský mediální trh. Jsou nyní na místě spíše obavy, nebo pozitivní očekávání?  

O prodeji televize Nova se hovoří minimálně od roku 2016, nyní, o čtyři roky později, je akvizice dotažená. Společnost CME – a spolu s ní i televize Nova – nově patří pod křídla skupiny PPF, která chce televizi propojit s telekomunikačním byznysem své skupiny. „Budeme pokračovat v budovaní sítě navzájem nezávislých televizních kanálů v jednotlivých zemích a věříme, že se nám podaří vytvořit nové obchodní příležitosti propojením mediálních a telekomunikačních služeb,“ okomentoval dokončení transakce Petr Kellner. 

Jenže nově akvírovaná mediální síla, kterou získal jeden z nejvlivnějších tuzemských podnikatelů, budí také obavy. Ať již z pohledu možného ovlivňování zpravodajství před parlamentními volbami v příštím roce, tak ze vzniku příliš silného hráče na trhu. Ostatně, sám ředitel České televize Petr Dvořák zmínil možnost, že konkurenti stanice by mohli mít ztížený přístup k televizním právům. 

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital