Amazon se poohlíží po novém byznysu. V netradičním odvětví chce cílit na starší zákazníky

Michal Benatzky

Americký Amazon už se dávno nespokojuje jen s příjmy plynoucími z maloobchodního prodeje. Firma je aktivní například také v logistice, datových službách nebo ve tvorbě vlastního video obsahu. Personální posily a některá veřejná prohlášení, které Amazon v poslední době učinil, navíc dávají tušit, že se společnost pod vedením jednoho z nejbohatších lidí planety – Jeffa Bezose – chystá na vstup do dalšího strategického odvětví. Tím by se měla stát farmacie.

S prodejem léků koncovým zákazníkům pomůže zejména nedávná akvizice potravinářského řetězce Whole Foods, jejíž výše se vyšplhala až na v přepočtu 300 miliard korun. Obchod s léky si přitom Amazon nevybral náhodou. Jedná se totiž o způsob, jak se dostat do podvědomí starší generace, pro kterou teď tento internetový gigant nemusí být zase tak známý a přístupný.

„Nechtěl jsem udělat depresivní knihu,“ říká autor Humans of Prague Tomáš Princ

sinfin.digital