Satirický měsíčník Charlie Hebdo mluví od prvního prosince také německy. První obálce původně francouzského magazínu vévodí karikatura Angely Merkelové sedící na toaletě. Časopis poprvé expandoval za hranice a s napětím se čeká na to, jaké bude mít výsledky.
Redakce magazínu, která čelila před dvěma lety teroristickému útoku, kdy přišlo o život dvanáct lidí, odstartovala v Německu s nákladem 200 tisíc výtisků. S napětím se teď očekává, zda bude mít satirický měsíčník úspěch i v novém prostředí.
#CharlieHebdo Takes Aim at #Merkel with First German Edition https://t.co/UC9xVoMjBJ pic.twitter.com/DvOKqj09hq
— MTV English News (@MTVEnglishNews) 1. prosince 2016
„Ze všech zemí s výjimkou Francie je právě v Německu největší zájem o humor na politickém pozadí tak, jak ho podává Charlie Hebdo,“ řekla mluvčí redakce. V Německu se ale v minulosti přepočítaly třeba i noviny Financial Times.
Problém v případě satirického měsíčníku Charlie Hebdo může představovat rozdílný smysl pro humor, kterým disponují oba národy. Právě jeho údajný nedostatek u Němců bývá častým terčem vtipů v zemi galského kohouta. K tomu je třeba připočíst fakt, že humor, kterým se magazín prezentuje, budí rozporuplné reakce i v samotné Francii.
Charlie Hebdo traverse le Rhin. Premier numéro de l'édition allemande en kiosque ce jeudi. #charliehebdo #merkel pic.twitter.com/CLzMV7m2QT
— Thomas Wieder (@ThomasWieder) 30. listopadu 2016
V rámci Spolkové republiky „ozdobila“ první číslo – jak také jinak – kancléřka Angela Merkelová, která prochází generálkou u mechanika VW, aby mohla fungovat i další čtyři roky. V reklamě ji zase karikaturisté zobrazili, jak sedí na záchodové míse s výtiskem Charlie Hebdo v rukou, a přidali popisek: „Uvolňující účinky – odteď také v němčině.“