Konec ruské televize na Ukrajině. Úřady zakázaly i tu poslední

ČTK

Ukrajinské úřady zakázaly šířit vysílání ruské televize Dožď, která se ve své vlasti těší pověsti nezávislého média, kritického k současnému režimu. Uvedl to deník Ukrajinska pravda. Dožď byl až dosud na Ukrajině dostupný v placených kabelových sítích jako poslední z ruských televizí.

Ukrajinská rada pro televizní a rozhlasové vysílání své rozhodnutí odůvodnila tím, že Dožď "neuznává svrchovanost a územní celistvost Ukrajiny", jakož i tím, že se ve vysílání vyskytuje ruská reklama. Operátoři kabelových sítí nyní mají měsíc, aby se nařízení přizpůsobili.

Podle ruského internetového deníku Gazeta.ru bod o zákazu Doždě původně ani nefiguroval v programu dnešního jednání rady, ale zřejmě si jej vynutili radikálně naladění politici. Nad ukrajinskou dostupností ruské stanice se již delší čas stahovala v Kyjevě mračna, formální záminkou k zákazu se pak stala skutečnost, že Dožď využívá mapy, kde je anektovaný Krym zobrazován jako součást Ruska.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital