Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Za ztracení nebo poškození kufru odpovídá letecká společnost. Reklamaci řešte okamžitě po přistání

Za ztracení nebo poškození kufru odpovídá letecká společnost. Reklamaci řešte okamžitě po přistání

Pravděpodobnost, že vám aerolinie někam zašantročí kufr, je sice velmi malá, ale existuje. Víte, jak se chovat případě, že se ocitnete na zcela jiném místě než vaše zavazadlo nebo pokud k vám kufr doputuje v jiném stavu, než v jakém jste ho naposledy viděli před odbavením? Tady je pár rad.

Dopravce je za vaše zavazadlo odpovědný od doby, kdy jste ho odevzdali k odbavení až po chvíli, kdy vyjde na dopravním pásu v cílové destinaci. Tedy až na případ, kdy vám před samotnou cestou sdělí, že během mezipřistání musíte svůj kufr odbavit na další let sami. Pokud se tedy v tomto intervalu stane, že se váš kufr poškodí nebo dokonce ztratí, máte právo na adekvátní kompenzaci.

Zpožděné není ztracené

Pokud vaše zavazadlo nedorazilo na místo určení, okamžitě to nahlaste na přepážce označené jako „reklamace zavazadel“. Tam vyplníte dokument s názvem Property Irregularity Report (PIR), ten budete potřebovat jak pro online sledování kufru, tak pro případnou další reklamaci.

Pokud se váš kufr nezatoulal jen cestou z letadla na dopravní pás, nejspíš si na něj chvilku počkáte. V takovém případě vám dopravce musí proplatit náklady na hygienické potřeby nebo oblečení, které si budete muset během absence zavazadla nakoupit. Maximální částka, kterou vám ale zaplatí je necelých 37 tisíc, odškodnění ale musíte nárokovat do 21 dnů od ztráty. Když ztracený kufr dopravce najde, dopraví ho na adresu vašeho pobytu zcela zdarma.

Jestliže se vaše zavazadlo pohřešuje déle než 21 dnů, pokládá ho společnost za ztracené. V tomto případě máte nárok na náhradu jak za kufr, tak i za jeho obsah. Opět ale pouze do 37 tisíc. Má to ale háček, k nárokům musíte připojit účtenky nejen od samotného zavazadla, ale také od věcí, které v něm byly. Od finanční náhrady také musíte odečíst částku, kterou jste po společnosti požadovali už po zpoždění zavazadla.

Kufr dorazil, ale nevypadá tak, jako dřív

Během cestování se může stát ledasco a poškození zavazadla je jedna z věcí, která potká nejednoho turistu. Nejlepší je takové věci předcházet a kufr před cestou pro jistotu obalit folií, ostatně doporučují to i samotní dopravci, kteří se v případě mechanického poškození kufru snaží ze situace všemožně vyvlíknout a svádí tak vinu na absenci oné folie.

Tato taktika jim opravdu může vyjít, ale nejspíš jen v případě drobnějších oděrek a v případě, pokud vaše zavazadlo dorazí špinavé. Pokud vám chybí madlo, kolečko nebo jiná část kufru, neotálejte a okamžitě vyrazte k reklamacím. Opět máte totiž nárok až na necelých 37 tisíc.

Jak minimalizovat rizika?

Tomu, že budete mít smůlu, se vyhnete jen stěží, podle některých cestovatelů ale existují možnosti, jak ztrátě a poškození zavazadla předejít. Identifikační údaje nepřepínejte jen na madlo kufru, ale uložte je i dovnitř, dopravit ho do vašich rukou pak bude jednodušší. Kufr si navíc dobře označte, aby si ho nikdo nespletl se svým. Zavazadlo by také mělo být u odbavovací přepážky včas, tím, že ho odbavíte na poslední chvíli, se totiž riziko ztráty nebo zpoždění násobí.

 

Skupinka cizinců v centru Prahy brutálně napadla číšníka. Šli na něj v sedmi, je ve velmi vážném stavu

Pražští kriminalisté hledají skupinu sedmi mužů, zřejmě cizinců, kteří v sobotu večer napadli číšníka na zahrádce restaurace ve Vladislavově ulici. Muž skončil ve velmi vážném stavu na jednotce intenzivní péče a podstoupil operaci hlavy. Za těžké ublížení na zdraví a výtržnictví hrozí pachatelům v případě odsouzení až deset let vězení.

Na webu zveřejnili policisté fotografie všech sedmi podezřelých i video z napadení, které se odehrálo na náměstíčku u obchodního centra Quadrio. Záběry najdete na konci článku.

Číšník se dostal do konfliktu s hledanými poté, co je upozornil, že nemohou na zahrádce konzumovat donesený alkohol. "Skupina sedmi mužů zaútočila na personál restaurace, jednoho číšníka povalili na zem a tam ho začali mlátit pěstmi a kopat do něj. Když poškozený zůstal bezvládně ležet na zemi, tak podezřelí z místa utekli na tramvaj číslo 14 a odjeli směrem na Karlovo náměstí," popsal napadení mluvčí policie.

Link

Kriminalisté na základě dosavadního vyšetřování předpokládají, že podezřelí jsou cizinci, kteří by mohli bydlet v hotelu, penzionu či jiném typu ubytování v Praze nebo okolí. "Proto prosíme především recepční a všechny jiné svědky, jestli muže viděli nebo vědí, kde by se mohli nacházet, ať kontaktují tísňovou linku 158," uvedl mluvčí.

4934827:article:true:true:true

4934826:article:true:true:true

4934825:article:true:true:true

-1