Zběsilý hon Čechů za slevami pomalu končí. „Už dospívají,“ tvrdí unikátní studie

Cesta do hlubin zákazníkovy duše byla kdysi jednoduchá. Stačilo na zboží připíchnout velkou, křiklavou ceduli s nápisem "sleva" a úspěch byl zaručen. Tento přístup se však pomalu začíná měnit, vyplývá z unikátní studie zakaznické zkušenosti (CX). Přestože je totiž Česká republika stále zemí slev, Češi se podle nejnovější analýzy společnosti KPMG začínají od ceny jakožto hlavního kritéria pomalu odvracet. „Trend se začíná měnit, cena přestává být klíčovým faktorem a lidé jsou nyní ochotni dát více peněz za přidanou hodnotu. Ať již jde o lepší servis nebo vyšší kvalitu zboží,“ tvrdí pro Info.cz Michal Pobuda, jeden z autorů studie. Nejvíce nyní lidé oceňují u firem důvěru, kterou do zákazníků vkládají, dodává. 

Dny, kdy o úspěšnosti firmy rozhodovala kvalita a barevnost slevového letáku, se podle všeho chýlí ke konci. „Mám velkou radost z toho, že cena již není všechno. Trend se již začíná obracet, zákazníci si dokáží vážit kvalitních služeb a jsou ochotni dát více peněz za lepší servis. Ať již jde o cokoliv. O lepší servis, jistotu prožitku, chutnější jídlo. Ať jde o jakoukoliv formu něčeho nadstandardního, zákazník je stále více ochoten si připlatit,“ tvrdí pro Info.cz šéf týmu KPMG zaměřeného na zákaznickou zkušenost Pobuda.

Češi slyší na slevu, hledají zkratky, ale neumí si říct o vyšší plat, říká elitní vyjednavač

sinfin.digital