Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Nejvíce sledujících má Drahoš, nejčastěji reaguje Topolánek. Jak komunikují prezidentští kandidáti na twitteru?

Po roce, který byl naplněn tvrdou kampaní, a po posledních týdnech, ve kterých jsme měli pocit, že na nás prezidentští kandidáti musí vykouknout i z lednice, konečně nadešel volební víkend. Už tento pátek a sobotu rozhodnou občané České republiky o tom, kdo bude naši zemi příštích pět let reprezentovat. Pokud by se volilo podle aktivity kandidátů na twitteru, Miloš Zeman by rozhodně mandát neobhájil.

Jelikož je průběh celé kampaně zajímavý nejen z politologického, ale také marketingového hlediska, přinášíme přehledný vhled do toho, jak jednotliví kandidáti pracují s Twitterem, k čemu tuto komunikační síť nejčastěji využívají, co sdílejí i jaký mají jejich tweety úspěch. Zde je naše pořadí dle počtu followerů, tipnete si, jaké bude to skutečné?

Podrobné profily všech prezidentských kandidátů naleznete zde>>>

Na začátek jsme připravili tabulku, ve které jsme kandidáty seřadili podle toho, kolik lidí je na Twitteru sleduje. Na první pohled je jasné, že se značným náskokem fanoušků i v počtu impresí vede Jiří Drahoš. Za Drahošem s téměř stejným počtem fanoušků následují Michal Horáček a Mirek Topolánek, ale s tím rozdílem, že Topolánek si Twitter založil přesně o čtyři roky později než Horáček, a přesto ho během krátkých 4 měsíců s množstvím followerů skoro předběhl. Zajímavá je také statistika Miloše Zemana, který má i přes naprosté minimum 13 tweetů jen o něco málo nižší počet průměrných impresí než aktivní Michal Horáček. Dokonce jich má dvakrát tolik než Marek Hilšer, který ale za téměř stejné období napsal 50x víc tweetů. Nejaktivnější v reakcích je Mirek Topolánek, naopak jediný, kdo komentáře naprosto přehlíží, je opět Miloš Zeman.

Statistika twitterových účtů kandidátůStatistika twitterových účtů kandidátůautor: eVisions Advertising

Hodnocení kandidátů: kdo by vyhrál na Twitteru?

Vítězi v počtu oslovených voličů jsou Jiří Drahoš a Michal Horáček, a to v tomto pořadí. Oba dva, stejně jako Marek Hilšer a Pavel Fischer, vedou své profily na Twitteru profesionálně. Topolánkův twitter bychom mohli velmi snadno přirovnat k účtu Miroslava Kalouska na stejné síti – jak obsahem, tak formou (téměř polovinu příspěvků tvoří odpovědi).

Konečné výsledky po 1. kole
Vstup do speciálu
Sečteno: 100.00%
Účast: 61.92%

Jiří Drahoš

Od února 2017 na Twitteru napsal celkem 187 tweetů, které měly téměř dvojnásobný počet impresí (12 000) než ty od dalšího kandidáta v pořadí, Michala Horáčka (Horáčkovy tweety mají v průměru necelých 7 000). Ze všech Drahošových příspěvků bylo jen 27 odpovědí a pouhých 6 retweetů, zbytek je Drahošův originální obsah, navíc praticky ze 40 % odesílaný z iPhonu. Jeho nejúspěšnějším tweetem je ten, ve kterém oznamuje svou kandidaturu – byl 213x retweetnut a obdržel bezmála 1 000 lajků. Mezi jeho nejpoužívanější hashtagy patří #volby, #nato, #eu a #vláda.

Zajímavým faktem je, že jeho nejúspěšnějším tweetem je oficiální vyhlášení kandidatury na prezidenta. Jedná se o dobu, kdy Jiřího Drahoše ještě prakticky nikdo neznal.

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Jiřího Drahoše naleznete zde>>>

Michal Horáček

Druhý nejoblíbenější kandidát na Twitteru s 10 000 fanoušky napsal v období 4 let 471 tweetů. Celý jeho profil koresponduje s tím, jak se reprezentuje i na jiných sociálních sítích, na úvodní fotce je se svou mladou partnerkou, kterou také poměrně často zmiňuje. Horáčkovým nejsdílenějším a nejlajkovanějším tweetem je ten, kde se vyjadřuje k událostem listopadu 1989 – na bázi demokratického bojovníka za hodnoty 17. listopadu ostatně staví většinu své kampaně. Jeho nejčastěji používaným slovem je „jsem“ a hashtag #mh89.

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Michala Horáčka najdete zde>>>

Mirek Topolánek

Mirek Topolánek vstoupil do prezidentské kampaně jako úplně poslední a svým rozhodnutím překvapil úplně všechny. Za 4 měsíce twitterové existence napsal 379 tweetů (takřka stejně jako Horáček za 4 roky), získal přes 9 000 followerů a jeho příspěvky dohromady potenciálně nasbíraly přes milion zobrazení. Má rozhodně nejméně formální profil ze všech kandidátů (jeho popisek v profilu zní „kandidát na prezidenta a sebevražedný optimista“).

Celkem 93 % jeho příspěvků je přidáno z iPhonu a rozhodně si Twitter spravuje sám. Obsah jeho tweetů je z poloviny tvořen vlastními tweety a z celých 40 % odpověďmi, ve srovnání s ostatními kandidáty tedy na Twitteru s dalšími uživateli maximálně komunikuje. Jeho nejčastěji používaným slovem je, stejně jako u Michala Horáčka, „jsem“, a nejpoužívanějším hashtagem #jdudotoho.

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Mirka Topolánka najdete zde>>>

Miloš Zeman

Současný prezident, který se dušuje, že nevede žádnou kampaň, napsal poslední tweet v říjnu roku 2013. Na Twitteru se opravdu žádná kampaň současného prezidenta (na rozdíl od offline světa) nekoná. Na jeho twitterovém profilu chybí popis, úvodní fotka a celý je zoufale neaktuální. I přes všechny tyto nešvary nasbíral na svých příspěvcích v průměru přes 6 000 impresí, čímž přeskočil i mnohem aktivnější uživatele ucházející se o úřad prezidenta. Hashtagy na Hrad ještě zjevně nedorazily, protože Zeman (či ten, kdo Twitter rádoby spravuje) nikdy žádný nepoužil.

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Miloše Zemana najdete zde>>>

Marek Hilšer

Za rok a půl napsal nejvíce tweetů ze všech kandidátů – přesně 713, na nichž nasbíral v průměru přes 4 000 impresí. Občanský kandidát pyšnící se titulem nejmladšího potenciálního budoucího prezidenta nejčastěji používá hashtag #marek2018 a jeho nejčastěji zmiňované slovo v příspěvcích je „pro.“

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Marka Hilšera naleznete zde>>>

Pavel Fischer

Pavel Fischer si založil twitterový profil dávno před prezidentskou volbou a za období 4 let napsal 412 tweetů. Fischer spíše burcuje k účasti ve volbách obecně, než by vybízel ke svému zvolení. Jeho nejpoužívanější slova jsou „jsem,“ „pro“ a „děkuji.“

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Pavla Fischera naleznete zde>>>

Jiří Hynek

Má úplně nejmladší Twitter, založil si jej až v říjnu 2017 a za tu dobu napsal 35 tweetů s průměrným počtem 200 impresí na příspěvek (což je desetkrát méně, než má Pavel Fischer). 97 % příspěvků napsal z iPhonu, ale 57 % jeho obsahu tvoří retweety, vlastní příspěvky pouze něco přes 30 %. Jeho nejpoužívanějším hashtagem je #hynek2018 a slovem „pro.“

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Jiřího Hynka najdete zde>>>

Petr Hannig

Obsah Twitteru si pravděpodobně tvoří sám, ale v celém profilu nemá jedinou zmínku o své kandidatuře. Za rok napsal 135 tweetů a jeho nejpopulárnější tweet se týká Tomio Okamury. #Okamura rovněž patří spolu s #rozumní mezi Hannigovy nejčastěji používané hashtagy.

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Petra Hanniga naleznete zde>>>

Vratislav Kulhánek

Na Twitter se připojil v srpnu 2017 a vytvořil 65 tweetů. Hned po Miloši Zemanovi nejméně odpovídá a reaguje a jeho nejpoužívanějším hashtagem je #prezident2018.

Kompletní a podrobný profil prezidentského kandidáta Vratislava Kulhánka najdete zde>>>

Článek vyšel na webu marketingové agentury eVisions.

Vše o volbách prezidenta ČR 2018 čtěte zde

Videa a bohaté fotogalerie z prezidentských voleb sledujte na Blesk.cz

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek