Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

7 nejkrásnějších aut na trhu. Kterým byste se chtěli svézt?

7 nejkrásnějších aut na trhu. Kterým byste se chtěli svézt?

Mít auto je v současnosti téměř pro každého nutností, vlastnit krásný vůz s nadčasovým designem ovšem zůstává výsadou několika málo šťastlivců. Nechte se zlákat na obhlídku toho nejkrásnějšího, co lze potkat na světových silnicích.

7. Audi R8

Ačkoliv sporťák od německé automobilky vyjel z továren poprvé už před dobrými deseti lety, stále patří k tomu nejhezčímu, co lze na silnicích potkat. Odvážné křivky karoserie zrychlí tep nejednomu milovníkovi rychlých kol. S koupí se nevyplatí otálet, Audi bude brzy klasické modely R8 nahrazovat.

6. Land Rover Range Rover

Trocha elegance pro milovníky terénu, tak lze popsat současnou generaci legendárních teréňáků Land Rover s názvem Range Rover. Krása se většinou skrývá v detailech a nejinak tomu je u krasavce původem z anglického Coventry. Jemné zaoblení dveří nebo do stran protažená přední světla přinášejí krásný vizuální zážitek.

5. Porsche 911

Nesmrtelná klasika, která poprvé spatřila světlo světa v roce 1963, se stále vyvíjí. V současnosti je na trhu modelová řada z roku 2011, označovaná také jako Porsche 991. Kamkoliv ale v dlouhé historii tohoto typu sáhnete, vždycky uděláte velký dojem.

4. Lamborghini Huracán LP 610-4

Neotřelý design, který i v jedenadvacátém století působí, jako by přijel ze vzdálené budoucnosti – tím se může pochlubit sporťák od slavné italské značky. Kvůli vysoké míře extravagance možná Huracán nesedne každému, je ale jasné, že jej na silnici nikdo nepřehlédne.

3. Aston Martin V8 Vantage

Připadat si v Aston Martinu stejně jako slavný špión James Bond není nic složitého. Jemně zvlněná kapota, mohutná kola, která ženou automobil vstříc dálavám, výrazná záď a ladný oblouk střechy – tohle je skutečně lahůdka.

2. Alfa Romeo 4C Spider

Italští designéři zase jednou předvedli, proč se těší ve světě takovému věhlasu. Razantní linie modelu se sbíhají vpředu, kde kopírují charakteristický tvar masky. Vypouklá světla pak jako by uličnicky pomrkávala a zvala na projížďku s větrem o závod.

1. Ferrari 458 Italia

Nezkrotní koně, kteří řádí pod kapotou rudé krásky z Maranella, už nemohli dostat slušivější kabát. Z vozu na první pohled čiší dravost, odvážné ostré linie jsou z aerodynamického hlediska zcela účelné a přesto tak krásné, až se tají dech. Jasná jednička.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744