Ojetý Volkswagen Golf V je skvělé auto. Vyberte ale ten správný motor

Pokud hledáte golfa, který přinesl v celé řadě asi nejvíce pokroku, tak jste ho právě našli. Pátá generace byla oproti předchůdci jiná snad ve všem. Novátorská řešení však jen málokdy fungují bez problémů.

 

Když přijela v roce 1998 čtvrtá generace německého bestselleru, přinesla mnohým příznivcům značky spíše zklamání. Tvary navazovaly na třetí vydání, což ale zase tolik nevadilo, neboť i při přechodu z první na druhou generaci se výrobce držel tohoto schématu.

Ačkoliv auto bylo postaveno na zcela nové technice, jednotlivé celky byly v konečném důsledku a současně i kontextu doby méně invenční. Motory byly až na výjimky, třeba v podobě skvostného agregátu 1.8 20V Turbo, známé už z předchůdce a podvozek auta na pohled budil zdání, že jej z „trojky“ vzali tak jak byl. Samozřejmě to pravda nebyla, leč základní koncept se nezměnil.

Zejména nad jednoduchou zadní nápravou mnozí žehrali, neboť měla spolu s nečekaně málo přesným řízením lví podíl na jen průměrné jízdní dynamice. A bohužel ani výkonné verze GTI na tom nic moc nezměnily. Zejména vedle revolučně řešeného původního Fordu Focus působilo čtvrté vydání golfu jak stařeček při soutěži s puberťákem. Jenže čtvrté vydání mělo i své klady.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

SDÍLET
sinfin.digital