Články odjinud

Ředitel Čepra Jan Duspěva: Řidiči nechtějí benzín více bio

Ředitel Čepra Jan Duspěva: Řidiči nechtějí benzín více bio

Čeští řidiči mohli v roce 2016 natvrdo pocítit výpadek obou tuzemských rafinérií na cenách pohonných hmot. Stačilo, aby se zablokovala železniční trať kolem Labe do Německa. Právě z Německa totiž vozila státní společnost Čepro většinu chybějícího benzínu a nafty. „Tehdejší krizi jsme zvládli. Ale museli jsme začít hledat i další cesty, jak Česko v případě nouze zásobovat,“ říká v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel Čepra Jan Duspěva.


Soudy v poslední době rozhodly v několika letitých kauzách, kde vaše společnost vystupovala jako oběť podvodů, ve prospěch Čepra. Jak velká část z této historické zátěže se tím už odvalila?

Pokud bychom se na to podívali materiálně, to znamená přes potenciální riziko, tak polovina. Kauza byla rozdělená na dvě části, obě v objemu okolo 2,6 miliardy korun plus příslušenství. Jedna část je už několik let pravomocně ukončená. Ve druhé probíhá prvoinstanční řízení.

To je občanskoprávní žaloba o úhradě této údajné pohledávky?

Ano, v ní nás nově žaluje společnost Lancelin, protože tato pohledávka poměrně často měnila majitele. Nyní bude soud rozhodovat, jestli Čepro vydalo, nebo nevydalo správné pohonné hmoty, jak tvrdí protistrana. Tento civilní spor se proplétá s několika trestními kauzami. Nejznámější je případ Radovana Krejčíře. Další je trestní kauza se společností Bena a jejími statutárními orgány. Pro nás je důležité, že se v nich prokázalo, že vůči společnosti Čepro byl spáchán podvod právě v té otázce, kde nás protistrana žaluje v  civilní žalobě. V tomto sporu přitom uplatňujeme řadu stejných důkazů jako v už rozhodnutých trestních kauzách.

Civilní soud by o nich měl rozhodnout stejně jako ten trestní?

Očekávám to.

Více si přečtěte na webu E15.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud