Články odjinud

Na D1 je práce jako na nové dálnici, jsem v horkém křesle, přiznává Ťok

Na D1 je práce jako na nové dálnici, jsem v horkém křesle, přiznává Ťok

Ministr dopravy za ANO Dan Ťok se ve funkci drží rekordně dlouho. V poslední době to ale vypadá, že má vládní post nahnutý. Sám o něm v rozhovoru pro Blesk Zprávy mluví jako o horkém křesle a říká mimo jiné, co čeká problematickou dálnici D1.

Nedávno jste se stal rekordmanem, coby nejdéle sloužící ministr dopravy – úřadujete už přes čtyři roky. Oslavil jste to nějak?

Slaví se narozeniny, tohle není nic, co bych nějak bujaře slavil. 

Co pro vás ten rekord znamená?

Pro mě to znamená, že na ministerstvu za poslední čtyři roky nebyl žádný skandál. Myslím, že funguje mnohem transparentněji, nikdo nemusel vysvětlovat nějaké machinace a pro úřad je dobře, že na něm je stabilita.

Říkáte žádné skandály, a přesto se vaše jméno pořád objevuje v seznamech ministrů na odstřel.

To není skandál typu podezření, že někdo vzal peníze nebo úplatek. Křeslo ministra dopravy je horké a opozice ho velmi často využívá, když si chce do vlády kopnout. Vždycky se najde něco, proč vám budou říkat, že to děláte blbě. A hlavně všichni mají pocit, že dopravě rozumí, auto řídí a někdy doma rekonstruovali a ví, jak se staví.

Když jsme u stavění, tak loni jste otevřeli jen čtyři kilometry dálnic a vy jste oponovali a přidali k tomu i opravu D1. Ale to není nová dálnice, je dokonce nejstarší dálnicí u nás.

Za čtyři kilometry zodpovědný nejsem, ty nachystali moji předchůdci. Moje práce se ukáže na tom, kolik dálnic jsem zahájil, ne otevřel. Co se týče dálnice D1: My říkáme, že z hlediska práce, které musíte udělat na přípravě, to má charakter nové dálnice. Ano, když budete počítat, kolik nových kilometrů dálnic se udělalo, tak do toho se to počítat nedá. Kdyby se ale nemodernizovala, tak z mapy zmizí.

Pokračování rozhovoru na Blesk.cz >>>

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud