Archeologové hlásí senzaci: V Egyptě našli pohřebiště a mumifikační místnost, věří v rozlousknutí záhady | info.cz

Archeologové v Egyptě objevili jižně od Káhiry pohřebiště a místnost pro mumifikaci mrtvých faraonů nebo vysokých příslušníků jejich dvora. O objevu nedaleko města Sakkára informovala agentura AP s odvoláním na prohlášení egyptského ministra pro památky Chálida Ananího.

Na objevu, který pochází nejspíš z doby 664 až 404 let před Kristem, se podíleli archeologové z Egypta a Německa. V mumifikační místnosti se nacházejí nejrůznější nádoby a odměrky. Archeologové doufají, že jim nález pomůže odhalit více o olejích, které byly používány při mumifikacích za dob panovníků 26. dynastie.

"Jsme blízko senzačního odhalení a zjištění chemického složení těchto olejů," uvedl Ramadán Husajn, který vedl německo-egyptský tým archeologů. Mezi nalezenými předměty bylo rovněž několik mumií v dřevěných rakvích, jedna z nich měla zlatostříbrnou masku, a také kanopy, tedy nádoby, do nichž se ukládaly vnitřní orgány zemřelého při mumifikaci.

Egypt doufá, že nové archeologické nálezy posílí cestovní ruch. Od svržení někdejšího prezidenta Husního Mubaraka v roce 2011 totiž turistika značně utrpěla, především kvůli násilnostem. Cestovní ruch tvoří významnou část egyptské ekonomiky.

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Čekají nás teploty nad 40 stupňů, oteplování nejde zastavit, varuje klimatolog z Matfyzu

Vlna veder, která zasáhla v posledních dnech Českou republiku, je důkazem, že klimatická změna dorazila i k nám. Peter Huszár z Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy tvrdí, že oteplování lze zastavit jen drastickým snížením emisí. I kdyby se to ale podařilo, nepůjde to hned. Huszár zároveň předpovídá, že pokud nastavený trend bude pokračovat, budeme se stále častěji setkávat s extrémními projevy počasí, a teploty nad 40 stupňů už ani v Česku nebudou výjimkou. Jak nebezpečné je sucho? Proč je ve střední Evropě aktuálně takové vedro? A proč mají lidé dojem, že přicházíme o jaro a podzim? Podívejte se na rozhovor.