Bernardova kampaň proti MeToo zaujala v USA. Průměrná česká žena neví nic o feminismu, píší NYT | info.cz

Články odjinud

Bernardova kampaň proti MeToo zaujala v USA. Průměrná česká žena neví nic o feminismu, píší NYT

Kampaň pivovaru Bernard, které kritici vyčítali přílišný sexismus, zaujala i v zahraničí. Na webu si ji všímá americký list New York Times. Bernard v reklamě paroduje kampaň MeToo, o které český pivovarník tvrdí, že hraničí s hysterií a nerespektuje presumpci nevinny.

Kampaň, ve které Bernard používá snímek Baby Jagy z filmu Mrazík a nápisem MeToo, nasbírala od prosince na sociální síti Facebook více než deset tisíc reakcí. Reklama paroduje kampaň proti sexuálnímu obtěžování, kterou odstartoval skandál kolem hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina.

New York Times připomínají, že se reklamy často umisťují a v minulosti už dosáhly na přední příčky v české anticeně Sexistické prasátečko. Kritici jí vyčítají bagatelizaci problému sexuálního násilí, Majitel společnosti Stanislav Bernard se však hájí, že kampaň MeToo hraničí s hysterií a nerespektuje presumpci neviny.

„Připomíná mi to komunismus. Pokud takto budeme pokračovat, dostaneme se do situace, kdy se chlapec bude bát pozvat dívku na kafe a říct jí, že je krásná,“ prohlásil Bernard v rozhovoru pro list.

New York Times na kauze ilustrují situaci v české společnosti. Zmiňují, že v ní nadále přetrvávají stereotypy. Citují ředitelku neziskové organizace Gender Studies Helenu Skálovou, která zdůrazňuje, že dědictvím komunismu je fakt, že ženy běžně pracují. Zároveň zde ale podle ní stále přetrvává pocit, že jejich primární úlohou je starat se o rodinu a domácnost.

„Průměrná česká žena neví nic o feminismu. Postrádá citlivost vnímat souvislosti, které takové reklamy mohou mít,“ konstatuje pro NYT Skálová.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud