Sázka na nostalgii nejvíc vychází Kofole. Ze socialismu si ji lidé pamatují nejvíc | info.cz

Články odjinud

Sázka na nostalgii nejvíc vychází Kofole. Ze socialismu si ji lidé pamatují nejvíc

Ze značek dobře známých v době socialismu, které opět působí na českém trhu, je nejznámější Kofola. Zná ji 97 procent lidí. Druhou nejznámější obnovenou značkou je Tatra, za kterou následují Favorit a Mototechna. Vyplývá to z průzkumu společnosti Médea Research.

„Pokud měli lidé spontánně uvést jednu značku z minulosti, která je opět na trhu, nejčastěji zazněla Kofola. To je logické, protože lidé si přirozeně více vybavují spotřební zboží, které je jim často na očích," uvedl vedoucí společnosti Médea Research Jan Matějka. Značka Kofola vstoupila na trh poprvé v roce 1960.

Podle průzkumu je na druhém místě značka Tatra, kterou uvedlo 96 procent respondentů. Třetí nejvyšší byla znalost značky Favorit, kterou znalo 90 procent respondentů. Čtvrtá skončila Mototechna s podílem 89 procent.

Na dalších místech průzkumu následují žvýkačky Pedro (88 pct), stavebnice Merkur (87 pct), boty Botas (73 pct), hračka Igráček (73 pct), hodinky Prim (67 pct] a stavebnice Seva (38 pct). Za éry socialismu je znal víceméně každý. Po nástupu tržního hospodářství se ale tyto značky musely vyrovnat se zahraniční konkurencí, některé na čas zmizely, aby si poté znovu našly cestu ke svým zákazníkům, dodává průzkum.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud