Vědci poprvé získali DNA z egyptských mumií. Staří Egypťané měli předky na Blízkém východě

Dnešní Egypťané mají více DNA obyvatel subsaharské Afriky než jejich starověcí předci. Zjistil to mezinárodní tým vědců vedený Johannesem Krausem z německého Institutu Maxe Planka. Tomu se jako prvnímu na světě podařilo prozkoumat genetickou informaci mumií z dob starého Egypta.

Tým analyzoval DNA z celkem 151 mumií z naleziště Abusir el-Meleq. Zkoumaní lidé žili mezi lety 1400 př. n. l. a 400 n. l. Zjištění pomáhá upřesnit, jak se během historie vyvíjela genetika obyvatel Egypta.

Podle vědců měli staří Egypťaní méně DNA obyvatel subsaharské Afriky. Mnohem více měli společného s lidmi žijícími na Blízkém Východě. Konkrétně šlo o oblasti dnešního Izraele, Jordánska a Libanonu.

Získat genetickou informaci z mumifikovaných těl se vědcům podařilo vůbec poprvé v historii. „Horké egyptské podnebí, vysoká vlhkost v hrobech a chemikálie používané při mumifikaci přispívají k degradaci DNA,“ vysvětluje Johannes Krause, proč je jejich práce tak náročná.

Úspěch otevírá průlom k dalšímu studiu ostatků starověkých Egypťanů a následnému pochopení jejich způsobu života. Vědci původně chtěli prozkoumat, jak genetiku obyvatel ovlivnili zahraniční dobyvatelé. Zásadní posuny se jim však prokázat nepodařilo.

Kdo je Andrej Babiš mladší? Bývalý pilot, který se přes únos na Krym dostal až do Švýcarska

Kolem osoby Andreje Babiše juniora a jeho údajného únosu na Krym se zatím objevuje více otázek než odpovědí. Informací o synovi českého premiéra a šéfa hnutí ANO ve veřejném prostoru příliš není. Projděte si alespoň základní údaje o jeho životě.

Podle reportáže novinářů ze Seznam Zpráv, kteří s Babišem mladším osobně mluvili, žije dnes politikův syn ve Švýcarsku a drží místní občanství. Před několika měsíci se ocitl podle svých slov nedobrovolně na Krymu, kam ho měl odvést spolupracovník premiéra Babiše Petr Protopopov. Podle Babiše mladšího chtěl premiér, aby jeho syn po zahájení trestního stíhání v kauze Čapí hnízdo zmizel.

Dita Protopopová a její posudek

Šéf hnutí ANO tvrdí, že je jeho syn „psychicky nemocný, bere léky, musí být pod dohledem a žije s matkou ve Švýcarsku“. Na záběrech Seznam Zpráv je opravdu vidět i někdejší Babišova manželka.

Situace ohledně psychického stavu Babiše mladšího ale není úplně jasná. „Posudek“ před časem sepsala lékařka Dita Prototopopová, která za hnutí ANO kandidovala v Praze 8.

5350772:article:true:true:true

Bývalý pilot, který náhle psychicky onemocněl

Podle iRozhlas.cz policisté hodnotí „výmluvu“ Babiše mladšího na zdravotní stav jako účelovou a obstrukční. Odkazují se přitom na to, že ještě nedávno vykonával profesi pilota civilního dopravního letadla Boeing 737. Podle iRozhlas.cz si policisté tento fakt ověřili u Úřadu civilního letectví.

Babiš mladší létal pro společnost Travel Service, z níž měl být podle zpráv médií – například týdeníku Aha! - vyhozen.

Z médií lze ještě vyčíst, že si Babiš junior před několika lety pořídil dům na kraji Prahy za necelých třináct milionů korun. Konkrétně šlo o vilu v pražských Ďáblicích.Link

Nemocná má být údajně i sestra Adriana Bobeková

Prvorozený syn šéfa hnutí ANO se narodil v roce 1983 politikově první manželce Beatě, rozené Adamovičové. Pár má společně ještě dceru Adrianu. Se svou současnou manželkou Monikou má premiér další dvě děti: dceru Vivien a syna Frederika.

Babiš junior i jeho starší sestra figurují ve vyšetřování kauzy Čapí hnízdo. Andrej Babiš v pondělí zopakoval, že psychickými problémy trpí i jeho dcera Adriana Bobeková, konkrétně má jít v jejím případě o bipolární poruchu.

Andrej Babiš mladší: Můj otec chtěl, abych zmizel. Kvůli Čapímu hnízdu mě drželi na Krymu>>>