Z mysu Caneveral odstartovala raketa s vesmírným satelitem TESS, který bude zkoumat planety mimo sluneční soustavu | info.cz

Články odjinud

Z mysu Canaveral v americkém státu Florida odstartovala raketa Falcon 9 společnosti Space X s americkým vesmírným dalekohledem pro výzkum planet mimo naši sluneční soustavu. Start byl původně plánován na pondělí, ale musel být odložen kvůli technické závadě v řídícím systému nosné rakety.

Vesmírný dalekohled amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), zvaný Satelit pro výzkum tranzitujících exoplanet (TESS), je určen ke sledování exoplanet. Má navázat na práci teleskopu Kepler, který sledoval objekty vzdálené okolo 1000 světelných let a během 20 let objevil na 3700 planet.

Za exoplanety astronomové označují planety nalezené mimo naši sluneční soustavu, z nichž některé mohou být podobné Zemi.

Mise TESS, která přijde na 337 milionů dolarů (6,9 miliardy korun), by měla trvat dva roky. NASA od ní očekává, že objeví další tisíce objektů, mezi nimiž by mohly být stovky planet podobné velikosti jako Země.

Přejít na homepageVíce z kategorie

Hra o trůny (Game of Thrones)

Redakce INFO.CZ pro své čtenáře připravila tematický speciál k poslední řadě seriálu Hra o trůny (Game of Thrones). Zájemci si budou moci před osmou sérií postupně připomenout postavy i dosavadní odvysílané epizody a dozví se o všech nových trailerech a spoilerech, které vyjdou najevo. Premiéra osmé řady se uskuteční 14. dubna 2019 (v Česku 15. dubna ve 3 hodiny ráno).

O seriálu Postavy Rody Shrnutí epizod Herci Knihy Mapa Titulky Trailer Stolní hry Jak to dopadne? Fotografie z 8. série Cestujte po stopách Hry o trůny