Virál podle komunistů: Jsme in, a proto umíráme

 FOTO: ČTK

Petr Holec

03. 08. 2020 • 13:00
KOMENTÁŘ PETRA HOLCE | KSČM nevzkvétá, řekl by možná Václav Havel při pohledu na komunisty. V posledních sněmovních volbách padli k sedmi procentům, některé volební preference je dokonce vyvádějí ze sněmovny a nikdo ani nechápe, proč jsou vlastně jednou nohou ve vládě. KSČM proto nyní na voliče udeřila „virálem“ s mladou ženou s rudým šátkem kolem krku, která říká, že „být komunistou je IN“. 

Tak to tedy fakt je! A nejlíp to vědí sami komunisti. „Naše volební výsledky jsou čím dál tím horší. Voliči umírají, stejně jako naše voličská základna. Chceme na to reagovat tím, že se obracíme na mladé lidi. Je třeba se orientovat na to, co je zajímá,“ řekla deníku Echo24 mluvčí KSČM Helena Grofová. Ano, není nad upřímnost. Jen by mě zajímalo, jak se na to komunisti budou orientovat. Třeba že si do svého čela na podzim znovu zvolí nesmrtelného agenta Vojtěcha Filipa?

Na reklamním plakátu je před pointou „Být komunistou je IN“ tento text: „Jsme na vaší straně. Hájíme vaše zájmy“. To jistě, zvlášť zmíněný Filip je poslední dobou hodně aktivní, mentálně očividně slaví novou normalizaci. Přesnější by ale v případě KSČM spíš bylo: „Jsme na vaší straně. Hájíme vaše zájmy. A proto umíráme“. A obrázek s mladou ženou je toho nejlepším důkazem. Politická reklama totiž obvykle věrně odráží stav dotyčné partaje a komunisti nám právě oznámili, že jsou konečně fakt „dead“.

I jejich mluvčí přiznala, že si mladou ženu vypůjčili ve fotobance, protože takhle nějak nejspíš vypadá volička Pirátů, co má doma plakáty s Bartošem a Michálkem a svůj kompletní život sdílí na pirátském fóru. „Dám příklad: aktéři v reklamách na přípravky proti křečovým žilám také tímto zdravotním problémem netrpí, a přesto přesvědčují diváka, jak jim pomáhají...,“ vysvětlila to mluvčí komunistů. Ano, není nad upřímnost. Zrovna v KSČM o křečových žilách nejspíš vědí své...

Nová reklamní kampaň KSČM

A taky ani netuší, že se každá politická reklama aspoň pokouší o autenticitu. Právě ta totiž prodává. Do ČSSD se nyní zadním oknem vlupuje její bývalý šéf a většinu času „presumptivní premiér“ Jiří Paroubek, tak si vypůjčme jeho příklad: dokud to byl ten autentický Paroubek z chaty, měla ČSSD nad třicet procent hlasů. Jakmile nastoupil „sexy mozek“ s nehořícím doutníkem a oranžovou šálou kolem krku obklopený mladými dívkami s nápisem „SOCDEM IS SEXY“, bylo z toho dvacet procent a taky konec „sexy mozku“.

ČSSD nikdy nevolili mladí, protože jim byl nejen Paroubek pro smích – to v lepším případě. A stejně tak nikdy nebudou volit komunisty. Filip vypadá jako kádr z Chalupářů, i když kdyby aspoň přemýšlel stejně „pokrokově“ jako seriálový předseda národního výboru, bylo by to ještě dobré. Šéf KSČM totiž působí, jako by s velkou radostí právě přišel z podpisu Anticharty. Všiml si toho ostatně na twitteru i bývalý místopředseda strany a její poslanec Jiří Dolejš, „vlídnější“ tvář téhle stalinské bandy.

 „Otázkou je, zda podobný viral je tím pravým rozruchem,“ zamyslel se nad novou kampaní vlastní strany. Nejspíš je, jen ovšem trochu jinak, než to v KSČM plánovali. Díky virálu s nevoličkou KSČM, co láká mladé, aby stranu volili, jsme se přímo od mluvčí dozvěděli, že je to jen zoufalá obrana komunistů před politickou smrtí. KSČM má sice jedno z nejpevnějších jader skalních voličů, kteří by nikdy nevolili žádnou jinou stranu, jenže jejich jádro je nyní tak malé, že se nebezpečně blíží kritické pětiprocentní hranici. Skalní voliči strany prostě vymírají. A „měkký obal“ KSČM, jak kdysi obecně nazýval „promiskuitnější“ voliče exšéf ODS Mirek Topolánek, houfně dezertoval k ANO.

SDÍLET