Znepokojivá cesta do pirátského podvědomí. Co ukazuje nepovedená předvolební reklama na sociálních sítích s Michálkem v hlavní roli?

KOMENTÁŘ MICHALA PŮRA | Další nepříliš vydařený moment předvolební kampaně za sebou mají Piráti. Reklama se „stínovým“ ministrem spravedlnosti Jakubem Michálkem v čele vyvolala nejen pozornost, ale i posměšky, které nakonec vedly k jejímu stažení. Předseda poslaneckého klubu Pirátů v reklamě točí lasem a snaží se lapit muže utíkajícího v obleku, kterému z kufru odlétají symbolické peníze. To vše uvozuje slib „Máme dost nekonečných korupčních kauz, po volbách s nimi zatočíme“.

Kritizovaný obrázek nahradil nicneříkající snímek, kde Michálek stojí na tiskovce. Původní „dílo“ nám ovšem ukázalo, že ve vnímání spravedlnosti takzvaně „po pirátsku“ není zjevně něco v pořádku. Už v minulosti Michálek, který vážně aspiruje na místo ministra spravedlnosti, navrhoval prolomení advokátního tajemství v případě daňového řádu. Po tvrdé kritice ze strany expertů toho nechal, ale podobné choutky jej zjevně neopustily.

Co nám šéf pirátského poslaneckého klubu fotografií s lasem vlastně říká? Jak je možné, že někdo, kdo může zasednout ve vládě, slibuje rychlý proces s korupčními kauzami? Chystá se snad Michálek vstoupit do policie nebo se stát čekatelem na místo státního zástupce? Tím se mimochodem stát nemůže, protože nemá dostatečnou praxi. Každopádně platí, že ministr nemůže a nesmí zasahovat do vyšetřování, přičemž Michálek v reklamě slibuje pravý opak.

Zbytek textu je pro předplatitele
dále se dočtete:
  • Jaké znepokojivé návrhy Piráti prosazují ve svém volebním programu?
  • Jakou roli v tom všem hraje pirátská senátorka Adéla Šípová?
sinfin.digital