Distanční výuka českých školáků měla být dočasná mimořádnost. Realita je taková, že jsou doma v podstatě už třetí pololetí a je z toho velký problém. Vnímá jej i zakladatelka mateřské a základní školy B-English Barbora Novotná: „Pro mnohé děti je vzdělání jedinou cestou do lepšího světa, každý žák má právo na vzdělání. Jediné řešení je vrátit děti do škol,“ říká jasně v podcastu Podnikatelka.
Z nečekaného dobrodružství v podobě mimořádné distanční výuky je složitá situace. Děti jsou doma s přestávkami už třetí pololetí a je stále obtížnější je motivovat, říká Barbora Novotná s tím, že prioritou by mělo být co nejrychleji vrátit žáky do škol.
Jako jednu z překážek Novotná vnímá zvažovanou povinnost antigenního testování dětí, kterou podle ní ministerstvo školství špatně vysvětlilo. „Pokud
budeme muset testovat, tak
budeme,
ale musíme mít odpovědi pro rodiče, kteří to nechtějí, nebo s
tím nesouhlasí.
Výuka musí být zajištěna pro
všechny a
už jen z personálních důvodů není moc možné, aby se učilo
paralelně prezenčně i distančně,“ vysvětluje
Novotná s
tím, že pro mnohé děti představuje vzdělání jediný výtah do
lepšího světa. Nejdůležitější je podle ní co
nejrychlejší návrat do školních lavic pro žáky prvních a
druhých tříd. „Diskutuje se o možnosti nechat děti opakovat
ročník, ale to je nereálné. Ze
strany škol je to neproveditelné z důvodu kapacity,
musely
by totiž
opakovat
i školky. Neměli
bychom pro děti
z jejich posledního ročníku kapacitu
v prvních
třídách,“ dodává
Novotná.
V čem by se měla změnit komunikace ministerstva se školami, ale i s rodiči dětí školou povinných? Kolik času rodičům zabírá dohánět s dětmi učivo, které se nestihlo při online výuce? Poslechněte si celý podcast, který jsme natáčeli na začátku tohoto týdne.