Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Čejková už za 181 tisíc měsíčně ministrovi radit nebude. Milek spolupráci ukončí do konce týdne

Čejková už za 181 tisíc měsíčně ministrovi radit nebude. Milek spolupráci ukončí do konce týdne

Ministr zemědělství v demisi Jiří Milek ukončí spolupráci s mediální poradkyní Mirkou Čejkovou během tohoto týdne, uvedl pro INFO.CZ. „Pan premiér mě k tomu vyzval minulý týden ve čtvrtek, od té doby jsem se k tomu kvůli vytíženosti nedostal. Tento týden ale ta situace bude uzavřena,“ uvedl ministr.

Deník Mladá fronta Dnes minulý týden přinesl informaci, že ministr zemědělství Jiří Milek si k sobě na ministerstvo jako mediální poradkyni přivedl bývalou moderátorku Mirku Čejkovou. Ta si za své služby měla účtovat až 181 tisíc korun měsíčně, a to navzdory tomu, že ministr měl k dispozici šestičlenné tiskové oddělení. 

Proti tomu se ohradila nejen značná část veřejnosti, ale i premiér Andrej Babiš. „Ministrům jsem nařídil, že mají šetřit. Ale vypadá to, že to někteří nepochopili. Nařídil jsem panu Milkovi tu smlouvu zrušit,“ uvedl tehdy předseda vlády v demisi.

Ministr zemědělství v pondělí slíbil, že spolupráci s Čejkovou ukončí během tohoto týdne. „V pátek jsem na to už neměl čas a dnes jsem měl rovněž celý den jednání. Během tohoto týdne to vyřeším,“ uvedl ministr.

Milek se hájí tím, že na ministerstvu po svém příchodu zrušil několik nadbytečných pozic, čímž údajně měsíčně ušetřil přes půl milionu korun. „A paní Čejková vykonává práci, kterou potřebuji, a která předtím byla rozdělena mezi několik lidí,“ vysvětloval.

Propuknutí aféry s bývalou moderátorkou považuje za kampaň. „Bylo to celé vyvolané tím, že jsem oznámil, že budu zasahovat do Pozemkového fondu a do Lesů České republiky. Tam je ten problém,“ uzavírá Milek pro INFO.CZ.

 

 

Šokující zjištění vědců: Pokud nejíte sladké, ohrožujete vlastní zdraví

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Diety chudé na sacharidy, jako je například Dukanova nebo Atkinsova dieta, jsou velmi módní, zvláště pro své rychlé a výrazné účinky. Tyto diety omezují či vylučují ze stravy všechny sacharidy, včetně rychle vstřebatelných cukrů (obsažených třeba v moučnících) a pomalu vstřebatelných cukrů (jsou například v chlebu, těstovinách či rýži). Stoupenci takové diety vyřazují z jídelníčku rovněž ovoce a zeleninu. Jejich strava naopak obsahuje hodně proteinů a tuků. To je ovšem nebezpečná volba.

Výzkum profesora Macieje Banacha z Lodžské univerzity ukazuje, že dieta chudá na sacharidy představuje v dlouhodobé perspektivě riziko pro zdraví. Tým vědců sledoval 11 let více než 24.000 dobrovolníků, mužů i žen. Všichni drželi dietu, ale nikoli stejnou. Když vědci zjistili jejich zdravotní stav, životní styl a výživu, srovnávali rizika předčasné smrti.

Link

Účastníkům studie, kteří nejedli sacharidy, hrozilo o 32 procent vyšší nebezpečí, že zemřou o šest let dříve, než ti, jejichž strava obsahovala hodně sacharidů. Riziko, že člověk podlehne kardiovaskulární chorobě, vzrostlo o 50 procent, jestliže dotyčná osoba konzumovala málo sacharidů či dokonce žádné. U rakoviny bylo riziko o 30 procent vyšší.

Studie také ukázala, že osobám s normální váhou, které se rozhodly držet takovou dietu, hrozilo větší riziko předčasného úmrtí než lidem obézním. Výsledky se potvrdily i poté, co bylo přihlédnuto ke konzumaci alkoholu, kouření, fyzické aktivitě či chorobám jako je vysoký krevní tlak.

Podle autorů studie nejsou tyto výsledky spojeny jen s nízkým přísunem sacharidů. Souvisejí zřejmě i se zvýšenou konzumací proteinů a tuků. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) nadměrná konzumace červeného masa a uzenin bohatých na cholesterol a nasycené tuky přispívá ke vzniku některých druhů rakoviny, zejména střev a konečníku. Tyto látky mají rovněž na svědomí kardiovaskulární choroby. Navíc může hrát roli i snížená konzumace minerálních látek a vitamínů.

Link

Francouzská Národní agentura pro bezpečnost potravin (ANSES) varuje před "klinickými, biologickými a psychickými dopady" spojenými s odtučňovacími dietami. Vzhledem k nedostatku některých živin mohou nastat problémy s kostmi či s metabolismem. V dlouhodobé perspektivě tyto diety vedou k bludnému kruhu, kdy člověk znovu nabere shozené kilogramy.

Jestliže jsou diety chudé na sacharidy v krátkodobé perspektivě účinné, jsou dlouhodobě riskantní a neměly by být doporučovány, varuje profesor Banach. Je totiž důležité nevynechávat jeden druh potravy. Sacharidy, proteiny a tuky jsou pro stravování nezbytné. Podle nutričních poradců je výživová potřeba člověka pokryta, jestliže se strava skládá z asi 50 procent sacharidů, 20 procent proteinů a 30 procent tuků.

-1