Televize Barrandov nadržuje Zemanovi, tvrdí RRTV. Soukup podle ní není kvalifikovaný oponent | info.cz

Články odjinud

Televize Barrandov nadržuje Zemanovi, tvrdí RRTV. Soukup podle ní není kvalifikovaný oponent

Televize Barrandov v prosincovém pořadu Aréna výrazně favorizovala prezidentského kandidáta Miloše Zemana. Uvedla to dnes Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Šlo o pořad, jehož hostem byl 5. prosince prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Moderátor Jaromír Soukup podle rady dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta. Televize má radě do 30 dnů vysvětlit, jaký je formát tohoto pořadu a jakým způsobem zajišťuje dodržování zásad objektivity a vyváženosti.

„Uvedené vydání vysílané v období před prezidentskými volbami bylo koncipováno takovým způsobem, že výrazně favorizovalo jednoho z kandidujících, stávajícího prezidenta Miloše Zemana," uvedla dnes rada v tiskové zprávě ze zasedání, které se konalo v úterý. V pořadu podle rady „ani nedocházelo k ostrým výměnám názorů mezi hostem a publikem, jak slibuje anotace pořadu". Publikum naopak vyjadřovalo Ovčáčkovi a prezidentu Zemanovi svoji podporu, dodala rada.

Rada také s provozovatelem TV Barrandov, společností Barrandov Televizní Studio, zahájila řízení o přestupku kvůli pořadu Duel Jaromíra Soukupa ze 7. září. Důvodem je zařazení prezentace časopisů Týden, Sedmička, Exkluziv a dalších, která měla propagační záměr. „Tato prezentace naplňovala definiční znaky skrytého obchodního sdělení," uvedla rada. Časopisy patří stejně jako TV Barrandov do portfolia vydavatelství Empresa Media.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud