Twitter přizná barvu. Politická reklama má být transparentní, aby bylo vidět na tu od Rusů | info.cz

Články odjinud

Twitter přizná barvu. Politická reklama má být transparentní, aby bylo vidět na tu od Rusů

Sociální síť Twitter poskytne na svých stránkách více informací o politické reklamě, včetně toho, kdo ji financuje a na koho je cílená. Podobný krok již učinila jiná sociální síť Facebook a Twitter se svým návrhem přichází poté, co byl představen zákon, který chce vnést větší transparentnost do internetové politické reklamy s cílem zmírnit snahy Ruska a dalších zahraničních subjektů ovlivňovat volby v USA, napsala agentura AP.

Zákon bude vyžadovat od sociálních sítí jako Facebook a Twitter, aby uchovávaly veřejné záznamy o volebních reklamách a splňovaly stejné požadavky na odmítnutí politické reklamy jako u tištěné a vysílané reklamy v médiích. Společnosti také budou muset vynaložit "přiměřené úsilí", aby zajistily, že volební reklama není koupená přímo nebo nepřímo zahraničním subjektem, což zákon zakazuje.

Twitter uvedl, že bude vyžadovat, aby reklamy odkazující na kandidáty nebo strany byly jasně označené jako volební. Firma bude také vyžadovat od organizací financujících reklamu, aby zveřejnily svoji identitu, spolu s tím, kolik peněz vynakládají na každou reklamní kampaň.

U nepolitické reklamy bude Twitter poskytovat omezené informace, například o tom, jak dlouho reklama běží. Uživatelé budou moci také vidět, jaké reklamy jsou cílené na ně.

Návrh nového zákona na regulaci politické reklamy v televizi, rozhlasu, tištěných médiích a na sociálních sítích předložili američtí senátoři v Kongresu tento měsíc. Návrh je reakcí na pokusy ovlivnit přes internet loňské prezidentské volby v USA.

 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud