Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

V bezpečí už není ani Youtube. Hackeři zneužili reklamy k těžbě kryptoměny

V bezpečí už není ani Youtube. Hackeři zneužili reklamy k těžbě kryptoměny

Hackerům se pomocí reklam podařilo zneužít videoportál YouTube k těžbě kryptoměny monero. Informovala o tom stanice Fox News s tím, že s reklamami se škodlivým kódem se potýkali uživatelé v Japonsku, Francii, Tchaj-wanu, Itálii a Španělsku.

Útok v podobě reklam podle společnosti Trend Micro, která se zaměřuje na kybernetickou bezpečnost, začal minulý týden ve středu. Firma předpokládá, že hackeři si YouTube vybrali především kvůli popularitě, neboť čím větší výpočetní výkon se na těžbu kryptoměny soustředí, tím větší je zisk.

Zneužití výpočetního výkonu počítačů během návštěvy YouTube si povšimla také řada uživatelů, kteří na twitteru o incidentu informovali s tím, že škodlivé kódy v reklamě jim odhalil antivirový program.

Společnost Google, která vlastní portál YouTube, uvedla, že škodlivé reklamy zablokovala během necelých dvou hodin. Google rovněž zablokoval uživatele, kteří se snažili reklamy k těžbě využít.

„Těžba kryptoměn pomocí reklam je relativně novou formou zneužití, která je v rozporu s našimi podmínkami a kterou aktivně sledujeme,“ uvedla společnost Google.

Jaká bude budoucnost kryptoměn? Zde je sedm faktorů, které mohou zahýbat jeho cenou>>>

Těžba kryptoměny může výrazně snížit výkon dotčeného počítače. V případě zmíněných škodlivých reklam si těžební kód vyhradil pro získávání kryptoměny 80 procent výpočetního výkonu počítače.

Monero je kryptoměna, která se soustředí na soukromí a decentralizaci. Ačkoli není tak rozšířený jako například bitcoin, popularita monera rychle roste a jeho tržní kapitalizace v současné době činí zhruba pět miliard dolarů (103 miliard korun).

 

Kouká jako vyvoraná myš, nebo hledí jak žaba z kyšky? Mapy ukazují, jak se napříč ČR liší používání slov

Některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek (naběračka) či zapackovat (klopýtnout). Co ale třeba slova jako koukat se, dívat se a hledět – máte pocit, že je jen tak volně zaměňujeme nebo volíme třeba podle formálnosti situace? Ve skutečnosti byla nebo jsou všechna tato slova regionálně vázaná.

Neznamená to sice, že by se v určité oblasti používalo výhradně jen jedno z nich, ale jsou oblasti, ve kterých je znatelná tendence volit některé z nich častěji.

U trojice slov koukat, dívat, hledět je současná situace podobná té původní nářeční. V Čechách i na Moravě se díváme, ale v Čechách se navíc často i koukáme. Na střední a východní Moravě a v části Slezska navíc i hledíme. Rozdíly se zachovávají i v ustálených spojeních kouká jako vyvoraná myš nebo hledí jak žaba z kyšky.

 

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají

Kde lidé spíše hledí a kde spíše koukají • Foto https://syd.korpus.cz/

Link

Co děláme, když nás tlačí čas? V severní polovině Čech a také v části Moravy se pospíchá, kdežto v jihozápadní části Čech se častěji chvátá. Na východě Čech se spěchá, což dříve plynule přecházelo ve středomoravské spíchá, které ale dnes slyšíme už jen výjimečně.

V Českém jazykovém atlasu najdeme zaznamenané i další zeměpisné rozdíly u běžně užívaných slov, které však už v dnešní mluvě nejsou tak patrné. Zatímco v severovýchodní polovině Čech a na severní a severozápadní Moravě se říkalo, že je člověk bojácný, v jihozápadní polovině Čech a na jihozápadní a střední Moravě se používalo spíš označení bázlivý.

 

Je bojácný, nebo bázlivý?

Je bojácný, nebo bázlivý? • Foto Český jazykový atlas, Ústav pro jazyk český AV ČR 2012, http://cja.ujc.cas.cz

Link

Člověku bez pokrývky hlavy se říkalo v severovýchodní polovině Čech vlasatý, v jihozápadní prostovlasý. Když se někomu nechtělo pracovat, byl na většině území Čech prostě líný, ale na jižním okraji lenivý a na Moravě lenošný nebo dokonce shnilý (což se používá dodneška).

Porovnání dalších dvojic slov najdete v aplikaci SyD Českého národního korpusu

Další mapy, které ukazují, jak odlišnou mají lidé tendenci používat obecně známá slova naleznete na webu Reflex.cz. 

 

Komunální volby 2018 se blíží. Aktuální informace i zpravodajství o sestavování politických koalic naleznete zde>>>

Blíží se senátní volby. Aktuální informace a zpravodajství naleznete zde>>>

-1