Články odjinud

Rakouská televize žaluje šéfa FPÖ za jeho výrok o lživém zpravodajství

Rakouská televize žaluje šéfa FPÖ za jeho výrok o lživém zpravodajství

Vicekancléře a šéfa krajně pravicové Svobodné strany Rakouska (FPÖ) Heinze-Christiana Stracheho zažalovala rakouská televize ÖRF za tvrzení, že šíří lživé zpravodajství. Veřejnoprávní médium se k neobvyklému kroku odhodlalo poté, co vicekancléř nereagoval na žádost o omluvu. Informovala o tom agentura Reuters.

Strache dlouhodobě obviňuje televizi ze zaujatosti a levicové inklinace. V roli druhého nejmocnějšího muže rakouské vlády chce podle svých slov zajistit, aby ÖRF informovala "objektivněji" a zároveň hodlá zrušit poplatky financující její činnost.

U zrodu celého sporu stála fotografie moderátora zpráv Armina Wolfa, kterou Strache umístil na facebook se slovy: "Existuje místo, kde se ze lží stávají zprávy. To místo je ÖRF."

Poté, co jej zažaloval Wolf, sáhla ke stejnému kroku sama televize. Média přitom obvykle výroky politiků soudní cestou neřeší, k vidění bývají spíše opačné případy.

Podle generálního ředitele Alexandera Wrabetze politikův čin výrazně poškodil reputaci stanice. ÖRF žaluje rovněž společnost Facebook za to, že příspěvek neodstranila.

Strache argumentuje tím, že fotografii a text doprovodil slovem "satira", z čehož mělo být patrné, že jde o nadsázku.

 

Články odjinud