Češi na dětech nešetří. Za hračky pod stromeček by letos mohli utratit tři miliardy

ČTK

luš

Češi v letošním předvánočním období utratí za hračky více než tři miliardy korun. Je to o několik set milionů více než loni. Vyplývá to z odhadů společnosti Wormelen group, která provozuje mj. prodejny Bambule, Sparkys a HM Studio. Hitem letošního roku jsou interaktivní hračky.

„Očekávaný nárůst je daný nejen příznivou ekonomickou situací, ale i tím, že se do dětského zájmu dostávají sofistikované interaktivní hračky často propojené s elektronickým zařízením a rodiče na tuto skutečnost budou reagovat. Takové hračky jsou samozřejmě finančně nákladnější,“ uvedla marketingová ředitelka Wormelen group Jana Krčková. V hledáčku rodičů podle ní budou i jednoduché hračky známé z minulosti, které všestranně rozvíjí dětské schopnosti a dovednosti.

Češi loni utratili za hračky 6,35 miliardy korun. Je to o 100 milionů korun více než o rok dřív. Vyplývá to z údajů Sdružení po hračku a hru. „Stále se mění struktura prodejní sítě ve prospěch velkých řetězců umístěných v nákupních centrech. V Praze se prosazuje především obchodní dům Hamleys,“ uvedl místopředseda sdružení Jiří Šťastný.

Podle průzkumů sdružení jsou děti ve věku od šesti do 15 let ovlivněné stále více internetem. Tři čtvrtiny dětí jsou denně on-line, 58 procent má smartphone s připojením na internet, kde sledují videa na youtube, hrají počítačové hry, komunikují na sociálních sítích, sledují seriály a poslouchají hudbu. To podle Šťastného ovlivňuje také prodej hraček.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital