Německá média znovu kritizují Česko. Aféru kolem černocha v Lidlu nechápou

Michaela Kratochvílová

Když německý potravinový řetězec Lidl do svého nového reklamního prospektu umístil fotografii černocha v mikině, netušil, že tím v Česku rozpoutá peklo. Rozhořčených reakcí tuzemských spotřebitelů si všimli i u našich západních sousedů.

Německá média se výjimečně v hlavním bodě shodují: české reakce na černošského modela Lidlu nechápe žádný z deníků. Co se ale liší, jsou konkrétní postoje tisku k aféře, která se v České republice rozpoutala.

V podání deníku Die Welt působí Česko jako podivná zaostalá země. Redaktoři nestačí kroutit hlavami nad reakcemi tuzemského obyvatelstva. Navíc připomínají návrh Milana Chovance, aby mohli lidé beztrestně střílet teroristy.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital