Na twitteru se činila armáda dezinformačních robotů. Byla od nich každá pátá zpráva o amerických volbách

vkr

Téměř pětinu všech zpráv na sociální síti Twitter, které se týkaly amerických voleb, vyprodukovali takzvané automatizované účty, neboli boti, tvrdí nová studie pod vedením Emilia Ferraty. Vědec rovněž zjistil, že takovýchto botů bylo mezi všemi twitterovými účty až 15 procent.

Ferrata ve své studii analyzoval přes 20 milionů tweetů, které se svým obsahem věnovaly americkým prezidentským volbám a byly publikované mezi 16. zářím a 21. říjnem loňského roku. Studie mimo jiné zjistila, že boti byli aktivnější především na americkém jihu a středozápadě, zatímco tweety, jejichž autorem byl člověk, měly větší převahu v lidnatějších státech.

„Naše závěry naznačují, že přítomnost botů na sociálních médiích může skutečně negativně ovlivnit demokratickou politickou diskusi, což následně může ovlivnit veřejné mínění a ohrozit integritu prezidentských voleb,“ tvrdí Ferrarta pro server Mother Jones.

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital