Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Naše kapacity v Evropě jsou plně využité, říká šéf Škody Maier. Čínu považuje za nejpodstatnější trh

Naše kapacity v Evropě jsou plně využité, říká šéf Škody Maier. Čínu považuje za nejpodstatnější trh

Evropské kapacity závodů mladoboleslavské automobilky Škoda jsou naplno využité a firma plánuje investice do jejich navýšení. „Zvažujeme vybudování nové továrny, restrukturalizaci stávajících procesů, i další alternativy,“ říká při zahájení pekingského autosalonu pro Auto.cz předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier. Jasno prý bude během tří až čtyř měsíců.

Do jaké míry je Čína pro Škodu klíčový trh?

Zcela nejpodstatnější. Škoda již nyní v Číně prodává přes 300 tisíc automobilů ročně. Míříme ale dál a proto letos startujeme silnou produktovou ofenzívu, která je zaměřená zejména na vozy kategorie SUV, všímáme si, že dynamika vývoje tohoto segmentu je zde velmi silná. V současné době tu prodáváme asi 40 procent SUV vozů, tento podíl však chceme navýšit až na 60 procent. Proto nyní přicházíme s novým modelem Kamiq, který brzy budou následovat i další vozy z této kategorie. Do roku 2020 pak chceme zdvojnásobit naše prodeje v Číně na 600 tisíc vozů ročně.

Jak přesně chcete během tří let dosáhnout růstu prodejů o 100 procent?

Prvním krokem je mít produkt, který bychom mohli prodávat. Proto jsme nyní představili Kamiq a během letošního roku v Číně uvedeme ještě jedno SUV, Kodiaq GT. Těžiště našeho růstu ale budou tvořit lidé a právě do nich proto chceme investovat. Počítáme s důrazem na vzdělávání a rozvoj dealerské sítě, která bude pro naplnění našich cílů zásadní.

Zvažujete i vstup na nové trhy?

Ano. Nyní Škoda působí ve 102 zemích, během sedmi let bychom chtěli jejich počet rozšířit na 120. Letos v květnu proto vstupujeme do Singapuru a další rok zvažujeme vstup do Jihoafrické republiky, který však ještě není definitivně potvrzený. Diskutujeme ale i o dalších trzích, a čím více budeme mít produktů, tím větší možnosti budeme mít.

Plánujete s touto expanzí i s rozšířením výrobních kapacit? Nedávno jste připustil investici do nového závodu.

Ano, toto je záležitost, které se intenzivně věnujeme, ale rozhodnutí zatím nepadlo. Teď jsme ve fázi, že zvažujeme jednotlivá pro a proti. Číny se tato otázka netýká: zde máme pět závodů a na náš plán růstu produkce na 600 tisíc vozů v roce 2020 jsme připravení. V Evropě ale investovat potřebujeme, kapacita našich závodů je zcela využitá. Nyní diskutujeme o formě, zvažujeme například i restrukturalizaci některých procesů v rámci továren, část naší produkce navíc nyní budeme vyrábět v německém Osnabrücku, kde již dnes lakujeme naše Fabie. A na stole jsou i další alternativy, které však zatím nemohu přiblížit. Jasno bude během tří až čtyř měsíců.

 

Volby 2018

Senátní volby 2018

Termín senátních voleb Kandidáti do Senátu Voličský průkaz

Komunální volby 2018

Termín komunálních voleb Jak volit do zastupitelstva

Praha Brno Ostrava

V rámci voleb do Senátu není třeba volební lístek nijak upravovat, stačí lístek s vybraným kandidátem vložit do příslušné obálky a vhodit do volební urny. Volby do zastupitelstev fungují jinak, je možné udílet preferenční hlasy. Všechny kandidující subjekty jsou na jednom velkém hlasovacím lístku.

Základní shrnutí informací pro VOLBY 2018 -  Senátní i komunální >>>

Zoufalec týdne: Piráti. Komentář Petra Holce

Ani topení počítačem nebo neschopnost pozvat elektronicky někoho na poslanecký výslech vám o Pirátech neřekne tolik jako projev jejich šéfa Ivana Bartoše na nedělním pirátském happeningu k internetu, jak jinak. Evropský parlament bude 12. září hlasovat o směrnici k autorskému právu, která má mimo jiné omezit internetové pirátství velkých firem jako Google na účet tradičních médií. A Pirátům se to nelíbí.

Jako správní piráti chtějí pirátství se vším všudy, něco jako v Somálsku. „Připravovaná legislativa a zejména její články 11 a 13 představují skutečnou hrozbu. A já bych skutečně nerad sledoval to, jak příběh George Orwella začíná nabírat reálné obrysy, kdy se historie a realita nebude přepisovat, ale z internetu mohou pod různými záminkami mizet informace, které prostě už nikdy běžný člověk nedohledá a o jejichž existenci nebude ani vědět,” řekl Bartoš na akci.

Fakt? Piráti, samozvaní guruové „digitálu“, se hlásí o státní funkce ohledně e-governmentu, zatímco sami shání odborníky na e-government. Prostě Piráti, i když teď kluci oblékli saka. Nejen Bartoš jako by spal v idylických 90. letech, kdy nás web měl osvobodit od všeho zlého. Pamatujete? Informace zdarma potečou jak voda a svět bude najednou lepší, svobodnější a demokratičtější.

Link

Ještě tehdy neexistoval Facebook, Twitter ani Instagram a málokdo tušil, že z nás právě internet vytáhne to nejhorší. Dejte někomu prostor pustit svou fantazii a uděláte Donalda Trumpa prezidentem. Většina z nás předtím pořád žila v reálném světě a virtuální realita patřila do sci-fi. Internet to ale i s pomocí sociálních sítí, z nichž se mezitím stala spíš antisociální černá díra plná falše a narcisismu, dokázal rychle otočit: ze sci-fi dělá stále sofistikovaněji realitu ohrožující nejen naši příčetnost, ale i demokracii.

Osvobozuje nás od svobody a sám se mění v Orwella. Přiznal si to dokonce už i Facebook, cynický pionýr toho všeho, a začal proto sám sebe radši cenzurovat. Což vám mimochodem o závažnosti problému řekne vše, co jste (ne)chtěli vědět. Evropská směrnice samozřejmě internet neomezuje ani necenzuruje, ostatně i v Bruselu se v pracovní době rádi věnují vlastnímu Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

Například Bartošem zmiňovaný článek 11 má tradiční media chránit před pirátstvím firem typu Google, které na webu zobrazují linky na mediální články a umožňují náhled obsahu. Je to obchodní model á la Somálsko: zadarmo si „vypůjčíme“ váš obsah, za který jste zaplatili, a za to shrábneme většinu peněz z reklamy. A vy si přežívejte, jak chcete.

Link

Evropská směrnice chce proto tradiční vydavatele chránit před tímto pirátstvím aspoň tím, že jim umožní účtovat za odkazy nebo náhledy jejich vlastního obsahu poplatek. Vlastně to není nic moc revolučního – nebo aspoň v nepirátské části světa: směrnice v podstatě jen říká, že za zboží někoho jiného máte zaplatit. Všechno všech totiž nakonec nebylo ani v komunismu, což si ovšem většina kluků z Pirátů nepamatuje.Článek

Korunu všemu ale nasadil pirátský kandidát na pražského primátora Zdeněk Hřib. Ten se zasnil a řekl, že nás právě neregulovaný internet „chrání před autoritativními tendencemi ve společnosti”. A sakra! To nikdy neslyšel o Putinových trollech? Nebo o guruovi falešného strachu jménem Tomio Okamura, který se i díky vlastním webovým fake news teď s Piráty pere o titul třetí nejsilnější politické strany?

Ale dost zoufalství. Piráti a zvlášť jejich šéf Bartoš umí rozdat i naději a optimismus. Třeba když se ho server Novinky.cz zeptal, jestli už jsou Piráti zralí na to vést Prahu, kde si čtyři roky trénují politické pirátství. „Taková otázka mi připadá dost vtipná. Když si vzpomenu, s jakými zkušenostmi do vedení města nastoupila Adriana Krnáčová… I tady v poslaneckém klubu, i v rámci strany máme lidi vzdělané a bystré a méně vzdělané a méně bystré. To je normální. Myslím, že jsme kompetentní. Rozumíme financování města,“ odpověděl Bartoš. A jejda!

-1