Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Naše kapacity v Evropě jsou plně využité, říká šéf Škody Maier. Čínu považuje za nejpodstatnější trh

Naše kapacity v Evropě jsou plně využité, říká šéf Škody Maier. Čínu považuje za nejpodstatnější trh

Evropské kapacity závodů mladoboleslavské automobilky Škoda jsou naplno využité a firma plánuje investice do jejich navýšení. „Zvažujeme vybudování nové továrny, restrukturalizaci stávajících procesů, i další alternativy,“ říká při zahájení pekingského autosalonu pro Auto.cz předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier. Jasno prý bude během tří až čtyř měsíců.

Do jaké míry je Čína pro Škodu klíčový trh?

Zcela nejpodstatnější. Škoda již nyní v Číně prodává přes 300 tisíc automobilů ročně. Míříme ale dál a proto letos startujeme silnou produktovou ofenzívu, která je zaměřená zejména na vozy kategorie SUV, všímáme si, že dynamika vývoje tohoto segmentu je zde velmi silná. V současné době tu prodáváme asi 40 procent SUV vozů, tento podíl však chceme navýšit až na 60 procent. Proto nyní přicházíme s novým modelem Kamiq, který brzy budou následovat i další vozy z této kategorie. Do roku 2020 pak chceme zdvojnásobit naše prodeje v Číně na 600 tisíc vozů ročně.

Jak přesně chcete během tří let dosáhnout růstu prodejů o 100 procent?

Prvním krokem je mít produkt, který bychom mohli prodávat. Proto jsme nyní představili Kamiq a během letošního roku v Číně uvedeme ještě jedno SUV, Kodiaq GT. Těžiště našeho růstu ale budou tvořit lidé a právě do nich proto chceme investovat. Počítáme s důrazem na vzdělávání a rozvoj dealerské sítě, která bude pro naplnění našich cílů zásadní.

Zvažujete i vstup na nové trhy?

Ano. Nyní Škoda působí ve 102 zemích, během sedmi let bychom chtěli jejich počet rozšířit na 120. Letos v květnu proto vstupujeme do Singapuru a další rok zvažujeme vstup do Jihoafrické republiky, který však ještě není definitivně potvrzený. Diskutujeme ale i o dalších trzích, a čím více budeme mít produktů, tím větší možnosti budeme mít.

Plánujete s touto expanzí i s rozšířením výrobních kapacit? Nedávno jste připustil investici do nového závodu.

Ano, toto je záležitost, které se intenzivně věnujeme, ale rozhodnutí zatím nepadlo. Teď jsme ve fázi, že zvažujeme jednotlivá pro a proti. Číny se tato otázka netýká: zde máme pět závodů a na náš plán růstu produkce na 600 tisíc vozů v roce 2020 jsme připravení. V Evropě ale investovat potřebujeme, kapacita našich závodů je zcela využitá. Nyní diskutujeme o formě, zvažujeme například i restrukturalizaci některých procesů v rámci továren, část naší produkce navíc nyní budeme vyrábět v německém Osnabrücku, kde již dnes lakujeme naše Fabie. A na stole jsou i další alternativy, které však zatím nemohu přiblížit. Jasno bude během tří až čtyř měsíců.

 

„Prostě končíš!" Jak Babiš zachází se svými lidmi. Komentář Markéty Žižkové

Už za pár hodin bude jasno o tom, jaké složení vlády si představuje designovaný premiér Andrej Babiš. Události, které k tomuto rozzuzlení vedou, zatím nepřinesly žádné velké překvapení. Už delší dobu se spekulovalo o tom, že ministerské křeslo opustí šéfka resortu obrany Karla Šlechtová nebo ministr průmyslu Tomáš Hüner. Příznačný je ovšem způsob, kterým se o svém konci dozvěděli.

Šéfovi hnutí ANO se daří až do poslední chvíle tajit jména ministrů za ANO. Ví je Hrad a pak zřejmě několik Babišových nejbližších. K jejich zveřejnění vyzývali designovaného premiéra i sociální demokraté (kteří by jako koaliční partneři alespoň občas něco rádi věděli), na veřejnost se ale nedostala. Jak opakují členové hnutí stále dokola, své záležitosti si strana umí řešit za zavřenými dveřmi. Prostor pro úniky je minimální. Už kvůli tomu, že sami členové „této firmy“ toho ví jen pomálu a spoléhají na svého šéfa.

Link

Páteční ráno přitom opět ukázalo, jak Babiš ke svým lidem přistupuje. O svém konci v čele resortů se „nechtění“ ministři dozvěděli až dnes. Během telefonátu. A bez vysvětlení. Alespoň tak to popsala médiím Šlechtová. Telefon jí zazvonil v sedm ráno před zasedáním vlády.

4987065:article:true:true:true

O důvodech, proč už s ní Babiš není spokojený, se napsalo mnoho. Osobně jí ale prý nic nevysvětlil. „Pan předseda nic nezdůvodňuje. Prostě mi řekl, že nebudu součástí nového návrhu vlády,“ komentovala to pro média smířeně končící ministryně.

Dnes ráno se Babišovo rozhodnutí dozvěděl i šéf resortu průmyslu a obchodu. Právě okolo Hünera, potažmo obsazení významného ministerstva vedl Babiš se Zemanem spor. Už nyní – ač neznáme přesné jméno nového ministra – panují obavy z toho, jakým směrem Česko povede v důležitých rozhodnutích, jako je dostavba jaderných elektráren.

Link

Kdy se tento člověk i další „nováčci“ o své nominaci od Babiše dozvěděli, je otázka. Také jim zazvonil telefon dnes ráno?

Faktem přitom je, že i ministři, kteří odchází o „své vůli“ a rozhodnutí oznámili už před časem, to nelíčí zrovna v optimistických barvách. Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán pochopil, že se znelíbil Zemanovi mimo jiné tím, že vydal hackera Jevgenije Nikulina do Spojených států. Kritizuje i poměry v ANO a tvrdí, že jeho názory se od směřování hnutí liší. Jeho odchod z resortu v posledních dnech působí tiše. Příliš nekomunikuje. Nevyjadřuje se ani k otázkám na resort. Nejvíce by se jeho kroky daly přirovnat k vytracení, kdy za sebou jen potichu zavře dveře.

Končící ministr zahraničí Martin Stropnický si zas po letech uvědomil, že politika je vlastně špinavá hra, na kterou nemá nervy.

Link

Když se podíváme na chvilku mimo vládu – třeba na pražský magistrát – tak uvidíme Adrianu Krnáčovou, která se rozčiluje, že ji obklopuje parta neschopných lidí. Zároveň je ale jasné, že k jejímu konci vedlo i to, že ztratila Babišovu podporu.

5017080:article:true:true:true

Zpátky ke kabinetu: už v pátek večer by mělo být jasno v tom, kdo za ANO získá místo v pověstném vládním autobusu. Jedno je ale jisté už teď. Každý jmenovaný bude muset počítat s tím, že přes přátelskou atmosféru na PR fotkách hnutí, ho může kdykoliv potkat krátký telefonát: „Končíš a není ti nic do toho proč“. A to i firemní šéfové svým podřízeným vyjadřují větší porci úcty.

32744