Koronovirová linka zodpověděla už desetitisíce dotazů. Tohle lidi zajímá nejvíc | info.cz

Články odjinud

Koronovirová linka zodpověděla už desetitisíce dotazů. Tohle lidi zajímá nejvíc

Koronovirová linka zodpověděla už desetitisíce dotazů. Tohle lidi zajímá nejvíc
 

Telefonní linka 1212, kterou v neděli spustila iniciativa COVID19CZ s cílem ulehčit tísňovým linkám, zaznamenala už přes 28 000 příchozích hovorů. Denně tak odpovídá asi na dvojnásobek dotazů oproti tísňovým linkám 112 a 155. Lidé se nejčastěji ptají na to, zda mají jít k lékaři, respektive jaké jsou příznaky nemoci Covid-19. 

Informační telefonickou linku spustila iniciativa, která sdružuje přední české technologické společnosti, minulou neděli. Od té doby asi dvě stovky operátorů zodpověděly desítky tisíc dotazů spojených s nemocí Covid-19.

Mezi operátory jsou například i zaměstnanci cestovní kanceláře Invia. Ty během víkendu vyškolili lektoři, připravili je na práci se seniory a vysvětlili jim problematiku týkající se všech aspektů. „Základní princip zůstává stejný, jako když pracujeme v cestovním ruchu. Tedy vyslechnout člověka, zjistit jeho problém a poskytnout nejvhodnější radu nebo doporučení, kam se obrátit,“ vysvětluje mluvčí agentury Andrea Řezníčková.

Díky analýze telefonátů od firmy Keboola již bylo možné určit nejčastější dotazy, se kterými se lidé na linku 1212 obracejí. Nejčastěji se lidé ptají, zda mají zajít k lékaři, druhým nejčastějším dotazem jsou otázky ohledně příznaků nemoci. Dále se lidé ptají jak se chovat, pokud je někdo z rodiny nemocný, případně jakými způsoby se nemoc šíří.

Hlavním účelem zavedení linky 1212, která funguje na platformě mluvii, bylo ulehčit pohotovostním linkám 112 a 155, které se od začátku koronavirové krize dostávaly pod značný tlak volajících. To se nakonec povedlo. „Hasičský záchranný sbor ČR provozuje linky tísňového volání 112 a 150. V posledních dnech jsme zaznamenali značný nárůst hovorů na tyto linky od občanů, kteří často požadovali pouze obecné informace v souvislosti s Covid-19. To ale neúměrně zatěžovalo naše linky primárně určené pro tísňová volání, která se týkají ohrožení života, zdraví, majetku, zvířat a životního prostředí. Zavedení nového čísla 1212 vítáme především z důvodu odlehčení našim tísňovým linkám,“ říká Rudolf Kramář, vedoucí komunikace HZS ČR.

Přestože i linka 1212 byla hlavně kvůli velmi rychlému spuštění nejprve přehlcená, v posledních dnech už zvládá na většinu dotazů odpovídat a ulehčit tak pohotovostním linkám, které tak dokázaly ve standardním čase reagovat i na jiné krizové situace, jako jsou požáry apod. Počet telefonátů na 1212 se v posledních dnech snižuje i díky výzvě v médiích, aby lidé více využívali web a chat: například na stránkách ministerstva zdravotnictví

 
 
Přejít na homepageVíce z kategorie

Články odjinud