Spolupráce Prahy s Pentou? Přijde mi za tím snaha nechat někomu dobře vydělat, tvrdí aktivista

Nová linka pražského metra D zatím sice existuje jenom na papíře, už nyní ale vzbuzuje silné emoce. Praha chce na jejím vybudování spolupracovat se společností Penta, se kterou vytvoří společný podnik. Ten by se staral o veškeré stavby „od turniketů výše“ – tedy o stanice, logistiku či přilehlý development. Spojení obou entit však provázejí pochybnosti. Martin Kameník z občanského hnutí Oživení, které se snaží o zvyšování transparentnosti státní správy, tvrdí že zakládání společného podniku není důvěryhodné. „Spíše za tím vidím snahu nechat někomu dobře vydělat,“ říká Kameník v rozhovoru pro INFO.CZ.

Co je podle vás největší problém?

Těch je tam více, zkusím to vzít postupně. Nelíbí se nám, že město na založení společného podniku tak spěchá bez detailnější veřejné debaty o nastavení spolupráce mezi DPP a Pentou. Spěch politiků chápu, chtějí mít nějaký konkrétní výsledek ještě před komunálními volbami. Ale řada důležitých věcí není zcela vyjasněná a spěchat by se nemělo vzhledem k reálným hrozbám pro Prahu a její majetek.

Lukačevič: Na Marsu budu hledat blesky. Objevy poslouží i vám, Češi jsou ve výzkumu špička

sinfin.digital