Lidovci a STAN si po rozchodu vyjasňují finance. Letní románek je připravil o miliony

Markéta Žižková

Konec spolupráce lidovců a Starostů přináší i finanční otázky. Dnes už bývalí koaliční partneři vložili do předvolební kampaně nemalé finanční prostředky. Po Česku tak visí billboardy, z nichž společně shlíží předsedové stran Pavel Bělobrádek a Petr Gazdík. Politici také během posledních měsíců slavnostně odhalili společné logo nebo třeba klip od Filipa Renče. Nyní budou muset začít znovu a každý za sebe. Utracené peníze jim přitom neukously jen z koláče jejich rozpočtů, ale také finančního limitu, do něhož se musí strany s náklady na propagaci nově vejít. „Strany si ukrojily z 90milionové částky určitou část, do které se promítne i vyúčtování koaličního projektu,“ říká v rozhovoru pro INFO.CZ člen Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí František Sivera.

Lidovci zatím na předvolební kampaň vynaložili víc než šest milionů korun. Jak ukazuje transparentní účet, výrazná částka mířila na zaplacení účtu za společný videoklip „ve skautském duchu“. Přes 400 tisíc stála KDU-ČSL volební analýza. Statisícových částek dosahovaly účty za billboardy. Z účtu Starostů šlo zhruba 2,5 milionů korun. Desítky tisíc stála inzerce. Představení společného loga vyšlo na 47 tisíc korun. Necelých 60 tisíc korun stál návrh webu Lidovciastarostove.cz.

Kyrgyzstán řeší, zda Liglass opravdu převedl peníze. Pokud ne, porušil by pravidla tendru

sinfin.digital