Další změna ve vedení Škodovky. Luboš Vlček jako ředitel automobilky končí

HalfPageAd-1

Vojtěch Kristen

22. 07. 2020 • 10:20
V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto dochází k další výrazné personální změně. Ředitel Luboš Vlček ke konci srpna končí ve funkci a nově bude zodpovídat za aktivity automobilky v západní Evropě. Jedná se tak v krátkém sledu o odchod dalšího vrcholového manažera z čela firmy – poté, co automobilka překvapivě neprodloužila kontrakt předsedovi představenstva Bernhardu Maierovi a vyměnila člena představenstva pro oblast nákupu Dietera Seemanna.

Mobile-rectangle-3

Luboš Vlček po více než šesti letech, kdy se věnoval transformaci prodejní organizace a upevňování pozice značky na domácím trhu, převezme k 1. 9. 2020 odpovědnost za aktivity Škody v západní Evropě. Na pozici vedení Prodeje a marketingu v České republice nastupuje k tomuto datu Jiří Maláček, informovala automobilka ve středeční tiskové zprávě.

Odchodem Vlčka pokračuje výrazná personální obměna v nejvyšších patrech automobilky, která tvoří pět procent tuzemského hrubého domácího produktu a zaměstnává desítky tisíc lidí. Ta začala na začátku července, kdy člena představenstva pro oblast nákupu Dietera Seemanna vystřídal Karsten Schnake. 

Následně se ukázalo, že automobilka neprodlouží smlouvu ani úspěšnému předsedovi představenstva Bernhardu Maierovi, který stál za posílením pozice značky v posledních letech. Maier by měl odejít ke konci července, jak píše respektovaný německý deník Handelsblatt. Předsedovi představenstva se stal osudným mocenský boj v rámci koncernu. Někteří údajně nesli velmi nelibě, že Škoda Auto prodává lépe a s většími maržemi, než prémiovější německé značky koncernu.

„Chtěl bych poděkovat celému týmu českého zastoupení a všem obchodním partnerům za vynikající spolupráci a odvedenou práci v posledních letech. Dnešní úspěch značky Škoda na domácím trhu je zásluhou celého škodováckého týmu, od výrobního závodu, přes importérskou organizaci, až po naši dealerskou síť. Novou výzvu přijímám s respektem a velkou motivací, s vědomím důležitosti těchto klíčových trhů pro celou společnost Škoda Auto s výkonem přes půl milionu prodaných automobilů ročně,“ uvedl ke svému novému angažmá Luboš Vlček.

Škoda Auto loni dodala zákazníkům po celém světě 1,24 milionu aut. V Česku provozuje tři výrobní závody, dále vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku či v Indii. Škoda Auto je aktivní na více než 100 trzích.

SDÍLET

Billboard-bottom-1