Dáváme uhlí rok, maximálně dva, říkají v „Uberu na tepelná čerpadla“

Česká firma Woltair, která působí v oblasti tepelných čerpadel a fotovoltaiky, vstupuje na italský trh. Chce tam zúročit zkušenosti z expanze v Německu a Polsku. Firma také zkonstruovala nový model čerpadla s futuristickými funkcemi.

Před pěti lety začali jako nenápadný český startup. Skupinka nadšenců tehdy založila ještě pod názvem Topíte.cz internetový srovnávač zaměřený na novou generaci energetických technologií. Dnes již roste z firmy pod změněným názvem Woltair celoevropský hráč na trhu tepelných čerpadel a fotovoltaiky.

V tuzemsku skupina jen během prvního pololetí letošního roku dokončila více než 1300 instalací v celkové hodnotě přes 540 milionů korun. Nedávno také vstoupila na polský trh a do Německa. Zkušenosti z těchto zemí chce teď využít i při nejčerstvější expanzi, která míří do Itálie. Firma tam plánuje využít hlad po zelené energetice i systém dotací, které italská vláda na ekologické technologie nabídla.

Svůj koncept označuje Woltair zjednodušeně jako „Uber na trhu tepelných čerpadel“. Propojuje výrobce technologií, montážní techniky a finální zákazníky. Ti si mohou na jednoduché webové aplikaci Woltairu vybrat z velikého množství výrobků a služeb, porovnat si ceny a objednat montáž.

Firma nyní spustila i italskou verzi webu s online kalkulačkou, která umí během několika sekund vybrat pro danou domácnost nejlepší návrh řešení včetně výpočtu úspor, návratnosti investice a dalších detailů.

sinfin.digital