Telefonní linka 1212, kterou v neděli spustila iniciativa COVID19CZ s cílem ulehčit tísňovým linkám, zaznamenala už přes 28 000 příchozích hovorů. Denně tak odpovídá asi na dvojnásobek dotazů oproti tísňovým linkám 112 a 155. Lidé se nejčastěji ptají na to, zda mají jít k lékaři, respektive jaké jsou příznaky nemoci Covid-19.
Informační telefonickou linku spustila iniciativa, která sdružuje přední české technologické společnosti, minulou neděli. Od té doby asi dvě stovky operátorů zodpověděly desítky tisíc dotazů spojených s nemocí Covid-19.
Mezi operátory jsou například i zaměstnanci cestovní kanceláře Invia. Ty během víkendu vyškolili lektoři, připravili je na práci se seniory a vysvětlili jim problematiku týkající se všech aspektů. „Základní princip zůstává stejný, jako když pracujeme v cestovním ruchu. Tedy vyslechnout člověka, zjistit jeho problém a poskytnout nejvhodnější radu nebo doporučení, kam se obrátit,“ vysvětluje mluvčí agentury Andrea Řezníčková.