Pět morových ran pro letecký byznys. Do kolen jej sráží Zoom i červená karta od Buffetta

Když se mluví o poražených koronavirové krize, letecký průmysl je mezi nejskloňovanějšími obory. Světové aerolinky se od začátku roku potýkají s propadem zájmu cestujících, posléze s uzavřenými hranicemi a uzemněnými letadly a nakonec i s velice nejistou budoucností. Zde je pět „morových ran“, které letecký průmysl v posledních týdnech mohutně decimují.

 

Propad poptávky

Pro aerolinky jde pochopitelně o nejzásadnější důsledek koronavirové epidemie. Uzavřené hranice znamenají propad poptávky a oblohu tak nyní brázdí jen zlomek letadel oproti době před epidemií. Aerolinkám se s nástupem nemoci Covid-19 ze dne na den zastavil dosavadní byznys a horší než současný propad zájmu cestujících je snad jen výhled do budoucna. 

Nejde totiž jen o aktuální nulový zájem o leteckou dopravu, problém je i to, že si jen málokdo kupuje letenky na zbytek roku. Mnoho lidí letos bude trávit dovolenou ve své domovině – jak je o tom vlády s vidinou podpory domácího turismu rády přesvědčují – a o lety do dovolenkových destinací bude mnohem menší zájem. Podle průzkumu oborové asociace si dvě pětiny respondentů nebudou kupovat letenky ještě půl roku od chvíle, kdy lidstvo dostane virus pod kontrolu. A tento moment je stále v nedohlednu.

Kerles: Superhrdinové s mizerným platem. Proč pečovatelky nikdy nestávkují?

Zbytek textu je pro předplatitele
sinfin.digital