Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Praga V3S a její nástupci od automobilek Avia a Tatra ve velké galerii

Praga V3S a její nástupci od automobilek Avia a Tatra ve velké galerii

Praga V3S se začala vyrábět v roce 1953 a její poslední exempláře vznikly v devadesátých letech dvacátého století. Nástupce měl přitom dorazit v první polovině sedmdesátých let, ale nakonec přišel o řadu desetiletí později.

Praga představila model V3S na počátku padesátých let a ten dodnes patří mezi nejznámější nákladní vozidla české produkce, za což vděčí nejen svému vzhledu a schopnostem, ale i tomu, že se udržel ve výrobě více než čtyřicet let.

Na vývoji zcela nového nákladního vozidla se přitom pod značkou Aviapracovalo již od poloviny šedesátých let dvacátého století a jeho sériová výroba se měla rozběhnout v první polovině desetiletí následujícího.

Všechno ovšem dopadlo zcela jinak a Praga V3S se skutečného nástupce dočkala až v jednadvacátém století. Stal se jím zástupce značky Tatra.

Praga V3S

Konstrukce a příprava výroby vozidel Praga V3S měla podle dostupných materiálů zabrat necelých 20 měsíců. První prototyp přitom opustil dílny pouhých pět měsíců poté, co podnik dostal v srpnu roku 1951 za úkol vyvinout střední nákladní automobil do těžkého terénu.

Praga V3S ve své sériové podobě využívala žebřinový rám, který snesl i velké křížení náprav. Schopnostem tohoto vozidla v terénu se i dnes vyrovná jen málokterý novější dopravní prostředek. Šestikolový nákladní automobil dostal kolové redukce na všech kolech, uzávěrky diferenciálů na obou zadních nápravách a zvládl se brodit v 80 centimetrů hluboké vodě.

Celý článek si můžete přečíst na Auto.cz

  
 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek